PEMBUATAN CONTENT MEDIA SOSIAL UNTUK MEMBANGUN AWARENESS SCALEOUT CREATIVE AGENCY TAHUN 2023

Anggiyani, Rima (2023) PEMBUATAN CONTENT MEDIA SOSIAL UNTUK MEMBANGUN AWARENESS SCALEOUT CREATIVE AGENCY TAHUN 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PEMBUATAN CONTENT MEDIA SOSIAL  UNTUK MEMBANGUN  AWARENESS SCALEOUT CREATIVE AGENCY TAHUN 2023] Text (PEMBUATAN CONTENT MEDIA SOSIAL UNTUK MEMBANGUN AWARENESS SCALEOUT CREATIVE AGENCY TAHUN 2023)
Preliminary_20330125_Rima Anggiyani.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (380kB)

Abstract

In today's digital era, many people interact more often through social media. Social media is currently not only a medium for communicating and interacting with the public, but also a medium for business people to market and introduce products through social media platforms. The Scaleout Creative Agency with products in the form of services has social media in an effort to build awareness. In this case, Scaleout Creative Agency's social media content is created to build awareness using elements of content marketing. In creating this content, the authors use STP theory and SWOT analysis, the AISAS model and content marketing as a marketing strategy. Data collection methods used in this final report include observation, literature study, online data collection techniques, and interviews. The content creation process starts from pre-production, production, post-production as a social media specialist. From the results of creating social media content, Scaleout Creative Agency obtained a significant increase in reach and profile visits.
Keywords: Social Media, Content, Awareness
Di era digital saat ini banyak masyarakat yang lebih sering berinteraksi melalui sosial media. Media sosial saat ini bukan sekedar media untuk berkomunikasi dan berinteraksi untuk masyarakat, namun menjadi media untuk pebisnis memasarkan dan mengenalkan produk melalui platform media sosial. Scaleout Creative Agency dengan produk berupa jasa memiliki media sosial dalam upaya membangun awareness. Dalam hal ini dibuatlah konten media sosial Scaleout Creative Agency untuk membangun awareness dengan menggunakan unsur content marketing. Pada pembuatan konten ini penulis menggunakan teori STP dan analisis SWOT, model AISAS serta content marketing sebagai strategy marketing. Metode pengumpulan data yang digunakan dalam laporan tugas akhir ini meliputi observasi, studi pustaka, Teknik pengumpulan data online, dan wawancara. Proses pembuatan konten ini penulis mulai dari praproduksi, produksi, pascaproduksi sebagai social media specialist. Dari hasil pembuatan konten media sosial Scaleout Creative Agency mendapatkan jumlah peningkatan reach dan kunjungan profil cukup signifikan.
.Kata Kunci: Media Sosial, Konten, Awareness

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Diah Amelia, S.Hum., M.Si Pembimbing II: Omar Yusuf S, E., M.M
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Konten, Awareness
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rima Anggiyani
Date Deposited: 18 Aug 2023 03:04
Last Modified: 18 Aug 2023 03:04
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5089

Actions (login required)

View Item
View Item