STRATEGI PERENCANAAN KONTEN UNTUK MEMBANGUN VISIBILITY BRAND MEDIA SOSIAL DIAMOND FOOD 2023

El Ghozali, Muhammad Rafli (2023) STRATEGI PERENCANAAN KONTEN UNTUK MEMBANGUN VISIBILITY BRAND MEDIA SOSIAL DIAMOND FOOD 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of STRATEGI PERENCANAAN KONTEN UNTUK MEMBANGUN VISIBILITY BRAND MEDIA SOSIAL DIAMOND FOOD 2023] Text (STRATEGI PERENCANAAN KONTEN UNTUK MEMBANGUN VISIBILITY BRAND MEDIA SOSIAL DIAMOND FOOD 2023)
Preliminary_20330095_Muhammad Rafli El Ghozali.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (912kB)

Abstract

Jumlah pengguna internet di Indonesia mencapai 215,63 juta orang , dan jumlah ini diperkirakan akan terus bertambah seiring berjalannya waktu untuk setiap tahunnya. Sebab dari meingkatnya jumlah pengguna internet adalah jumlah penggunaan media sosial yang terus meningkat terutama Instagram sebanyak 94,541 juta orang dengan jumlah persenan sebanyak 33.8%. Dengan peningkatan pengguna internet maupun instgram yang terus meningkat dengan seiringnya waktu, maka Diamond Food Indonesia ingin melakukan sebuah peningkatan awareness terhadap media sosialnya. Hal ini disebabkan oleh Instagram dari Diamond Food Indonesia yang baru dibuat ketika bekerjasama dengan Olrange Digital Agency dan tentunya juga kurangnya informasi dan konten yang menarik yang telah dibuat sebelumnya pada media sosial Instagram Diamond Food Indonesia. Terdapat beberapa teori yang digunakan seperti awareness, STP, SWOT, content marketing mix, serta teori analisis media sosial. Dengan menggunakan teori dan metode analisis sebelumnya Diamond Food Indonesia mengalami peningkatan awareness dengan hasil keseluruhan pada media sosial Instagram yaitu, 16.507.520 profile reach, 19.415 profile views dan yang terakhir followers sebanyak 7.057.

The number of internet users in Indonesia has reached 215.63 million people, and this number is expected to continue increasing over time each year. The reason for the increasing number of internet users is the growing usage of social media, especially Instagram, with 94.541 million users, accounting for 33.8% of the population. With the continuous growth of internet and Instagram users over time, Diamond Food Indonesia aims to increase awareness on its social media platforms. This decision comes as Diamond Food Indonesia's Instagram account was recently created in collaboration with Olrange Digital Agency, and there has been a lack of engaging information and content previously on their Instagram platform. Several theories and methods are utilized, including awareness, STP (Segmentation, Targeting, Positioning), SWOT analysis, content marketing mix, and social media analysis theory. By employing these theories and analysis methods, Diamond Food Indonesia has experienced an increase in awareness, with the following overall results on their Instagram account: 16,507,520 profile reach, 19,415 profile views, and 7,057 followers.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Setyadi 2. Omar Yusuf
Uncontrolled Keywords: Awareness, Diamond Food Indonesia, Media Sosial, Content Specialsit
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Muhammad Rafli El Ghozali
Date Deposited: 16 Aug 2023 03:30
Last Modified: 16 Aug 2023 03:30
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5144

Actions (login required)

View Item
View Item