OPTIMASI VIDEO SHORTS SEBAGAI STRATEGI AMPLIFIKASI VIDEO DI STARHITS 2023

Rusmalina, Puteri (2023) OPTIMASI VIDEO SHORTS SEBAGAI STRATEGI AMPLIFIKASI VIDEO DI STARHITS 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Preliminary_20330110.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (315kB)

Abstract

Currently, many YouTube accounts, both companies and content creators, use the YouTube shorts feature to improve account performance. The purpose of writing this final project is to find out the optimization strategy of shorts to amplify videos on Starhits. The author uses the data collection method used is observation, literature and interviews. In addition, the methods used in this research are SWOT, STP, AISAS and RACE methods. In the implementation method, the author describes company data, work flow starting from preparation, implementation, evaluation and work results. In amplifying video creators, it can be done by making the right strategy using the AISAS and RACE methods, besides that it is necessary to determine the right content pillar before producing shorts.

Keyword : Youtube Shorts, Amplification, Youtube Digital Operation, Starhits

Saat ini, banyak akun youtube baik perusahaan maupun content creator yang memanfaatkan fitur youtube shorts untuk meningkatkan performa akun. Tujuan penulisan tugas akhir ini adalah untuk mengetahui strategi optimasi shorts untuk mengamplifikasi video di Starhits. Penulis menggunakan metode pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, studi pustaka dan wawancara. Selain itu, metode yang digunakan dalam penelitian adalah metode SWOT, STP, AISAS dan RACE. Dalam metode pelaksanaan, penulis menjabarkan data perusahaan, alur pekerjaan yang dimulai dari persiapan, pelaksanaan, evaluasi serta hasil pekerjaan. Dalam mengamplifikasi video creator dapat dilakukan dengan membuat strategi yang tepat menggunakan metode AISAS dan RACE, selain itu perlunya menentukan content pillar yang tepat sebelum memproduksi shorts.

Kata Kunci : Youtube Shorts, Amplifikasi, Youtube Digital Operation, Starhits

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Setyadi, S.E., M.I.Kom. 2. Naldo, M.Si.
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Puteri Rusmalina
Date Deposited: 18 Aug 2023 01:32
Last Modified: 18 Aug 2023 01:32
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5163

Actions (login required)

View Item
View Item