Peran Graphic Designer Dalam Membangun Brand Image Birdie Indonesia Tahun 2023

Hernawan, Rachmat (2023) Peran Graphic Designer Dalam Membangun Brand Image Birdie Indonesia Tahun 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Peran Graphic Designer Dalam Membangun Brand Image Birdie Indonesia Tahun 2023] Text (Peran Graphic Designer Dalam Membangun Brand Image Birdie Indonesia Tahun 2023)
Premelinary_20330115.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Golf is an activity in an outdoor environment conducted individually or in teams. Golf entered Indonesia since the Dutch occupation era. According to historical records, Batavia Golf Club was the first association established in the Dutch East Indies or Indonesia in 1872. Nowadays, golf is increasingly in demand by the public, ranging from adults to young people have begun to be interested in this sport. Birdie Indonesia, a brand that produces golf products, is an Indonesian brand that has been established since 2012. To promote their products, Birdie Indonesia uses Instagram as a platform for communication and promotion. In promoting a product, a Graphic Designer is needed who is responsible for designing products and creating promotional materials to improve brand image. This research uses methods such as observation, netnography, and literature study to get library sources to help this research. AIDA theory is needed in developing visual concepts that can build the Brand Image of Birdie Indonesia. Therefore, a good visual concept can help build brand image, attract consumers, and increase engagement with a visual design.

Olahraga Golf adalah kegiatan di lingkungan luar ruangan yang dilakukan perorangan atau dalam tim. Olahraga golf masuk ke Indonesia sejak zaman pendudukan Belanda dahulu. Menurut catatan sejarah, Batavia Golf Club ialah perkumpulan pertama yang didirikan di Hindia Belanda atau Indonesia pada tahun 1872. Dewasa ini olahraga golf ini semakin diminati masyarakat, mulai dari kalangan orang dewasa hingga anak muda sudah mulai tertarik dengan olahraga ini. Birdie Indonesia, sebuah merek yang memproduksi produk golf, merupakan merek asal Indonesia yang sudah berdiri dari tahun 2012. Untuk mempromosikan produk mereka, Birdie Indonesia menggunakan Instagram sebagai platform untuk komunikasi dan promosi. Dalam mempromosikan sebuah produk diperlukannya seorang Desainer Grafis yang bertanggung jawab untuk mendesain produk dan membuat materi promosi untuk meningkatkan Brand Image/citra merek. Dalam penelitian ini menggunakan metode seperti observasi, netnografi, dan studi Pustaka untuk mendapatkan sumber Pustaka dalam membantu penelitian ini. Teori AIDA dibutuhkan dalam mengembangkan konsep visual yang dapat membangun Brand Image dari Birdie Indonesia. Maka dari itu Konsep visual yang baik dapat membantu membangun Brand Image, menarik konsumen, dan meningkatkan engagement dengan sebuah desain visual.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Setyadi 2. Muhammad Nur
Uncontrolled Keywords: Graphic Designer, Birdie Indonesia, Brand Image
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rachmat Hernawan
Date Deposited: 16 Aug 2023 04:53
Last Modified: 16 Aug 2023 04:53
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5183

Actions (login required)

View Item
View Item