Raju Akbar, Mohamad (2023) PERAN DESAINER GRAFIS PADA PEMBUATAN BUKU "GUIDE TO QUALITY AT PREMIER BINTARO HOSPITAL" DALAM MENINGKATKAN KEPUASAN PELANGGAN. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
PRELIMINARY_20330085.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (996kB)
Abstract
Premier Bintaro Hospital is part of the Ramsay Sime Darby Health Care Group, a private hospital group with more than 100 hospitals and facilities in Australia, United Kingdom, France, Malaysia and Indonesia. The purpose of this writing is to find out the design of message and visual content in the guideline book so that it is easy to understand and attractive for Staff and Doctors at Premier Bintaro Hospital and to know the role of graphic designers in making guideline books to increase customer satisfaction. The theory used by AIDA, visual communication design and graphic design. The methods used are observation, interviews and literature study to assist in this writing process. The results of the process of making guideline book designs regarding understanding and service to customers or patients increase so as to create customer or patient satisfaction.
Keywords: Bintaro Premier Hospital, Graphic Designer, Visual Communication Design, AIDA.
RS Premier Bintaro adalah bagian dari Ramsay Sime Darby Health Care Group, grup rumah sakit swasta yang memiliki lebih dari 100 rumah sakit dan fasilitas di Australia, Inggris, Prancis, Malaysia, dan Indonesia. Tujuan penulisan ini mengetahui perancangan isi pesan dan visual pada buku guideline agar mudah dimengerti dan menarik untuk para Staff dan Dokter Rumah Sakit Premier Bintaro dan mengetahui peran desainer grafis dalam pembuatan buku guideline untuk meningkatkan kepuasan pelanggan. Teori yang digunakan AIDA, desain komunikasi visual dan desain grafis. Metode yang digunakan observasi, wawancara dan studi pustaka untuk membantu proses penulisan ini. Hasil dari proses pembuatan desain buku guideline tentang pemahaman dan pelayanan kepada pelanggan atau pasien meningkat sehingga tercipta kepuasan pelanggan atau pasien.
Kata Kunci: RS Premier Bintaro, Desainer Grafis, Desain Komunikasi Visual, AIDA.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Nova Darmanto, S.Sos., M.Si. 2. Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB. |
Uncontrolled Keywords: | RS Premier Bintaro, Desainer Grafis, Desain Komunikasi Visual, AIDA. |
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LB Theory and practice of education |
Divisions: | Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan |
Depositing User: | Mohamad Raju Akbar |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 01:40 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 01:40 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5260 |