OPTIMASI PEMBUATAN COPY DAILY CONTENT PADA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @kita.app

Cahyo Wati, Mukti (2023) OPTIMASI PEMBUATAN COPY DAILY CONTENT PADA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @kita.app. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of OPTIMASI PEMBUATAN COPY DAILY CONTENT PADA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @kita.app] Text (OPTIMASI PEMBUATAN COPY DAILY CONTENT PADA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @kita.app)
PRELIMINARY_20330098.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (503kB)

Abstract

Kita App distributes its content through Instagram social media. There is a problem that the content on Instagram is not optimal, namely the lack of creating video content and entertainment content in the daily Instagram Kita App content. In making the copy and caption of the Instagram Kita App content, the author applies the AIDCA principle. The use of interesting sentences with visual designs made by good graphic designers can help increase followers and inviting sentences can increase the interaction of comments with the audience. After adding promotional content, entertainment and reels in daily content, Instagram Kita App is more optimal because there is already a variation of content in daily uploads. Starting from educational content, trending content, entertainment content, special day content, and video reels content.

Kita App menyebarluaskan konten-kontennya melalui media sosial Instagram. Terdapat masalah belum maksimalnya konten yang ada di Instagram yaitu kurangnya pembuatan konten video serta konten entertain dalam daily konten Instagram Kita App. Pada pembuatan copy dan caption konten Instagram Kita App penulis menerapkan prinsip AIDCA. Penggunaan kalimat-kalimat yang menarik dengan visual desain yang dibuat oleh graphic designer yang bagus dapat membantu meningkatkan followers serta kalimat-kalimat yang mengajak dapat membuat meningkatkan interaksi komentar dengan audiens. Setelah bertambahnya konten promosi, hiburan serta reels dalam daily content membuat Instagram Kita App menjadi lebih optimal karena sudah adanya variasi konten dalam unggahan sehari-harinya. Mulai dari konten edukasi, konten trending, konten hiburan, konten hari special, dan konten video reels.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: R. Sulistiyo Wibowo,M.Sn. Ajenk Ningga Citra,M.Si.
Uncontrolled Keywords: Social Media Specialist, Social Media, Kita App, Instagram, Social Media Specialist, Media Sosial, Kita App, Instagram
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Mukti Cahyo Wati
Date Deposited: 18 Aug 2023 07:10
Last Modified: 18 Aug 2023 07:10
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5345

Actions (login required)

View Item
View Item