Optimalisasi Konten oleh Copywriter Dalam Meningkatkan Engagement Instagram Bukadonasicom

Zahra, Nurul (2023) Optimalisasi Konten oleh Copywriter Dalam Meningkatkan Engagement Instagram Bukadonasicom. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Optimalisasi Konten oleh Copywriter Dalam Meningkatkan Engagement Instagram Bukadonasicom] Text (Optimalisasi Konten oleh Copywriter Dalam Meningkatkan Engagement Instagram Bukadonasicom)
PRELIMINARY_20330107-1-14.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (599kB)

Abstract

Bukadonasicom is a philanthropy. The use of digital media in technological developments as a medium for disseminating information is used by Bukadonasicom, because it is considered effective in optimizing the interest of the target audience to donate, Instagram is a digital media platform used by Bukadonasicom. However, the content copy on Instagram has not optimized the copywriter which can increase the engagement of Bukadonasicom's Instagram. Therefore the author as a copywriter makes efforts to optimize content copy to increase engagement on Instagram Bukadonasicom using the STP analysis method, SWOT analysis, and AIDA analysis to achieve goals, and fulfill the vision and mission of Bukadonasicom as a trusted donation intermediary for every content uploaded on Instagram Bukadonasicom .
Keywords: Instagram, Copywriter, Engagement, STP, SWOT, AIDA

Bukadonasicom merupakan sebuah filantropi Pemanfaatan media digital dalam perkembangan teknologi sebagai media penyebaran informasi digunakan oleh Bukadonasicom, karena dinilai efektif dalam mengoptimalkan minat target audiens untuk berdonasi, Instagram merupakan platform media digital yang digunakan Bukadonasicom. Namun, pada copy konten yang ada di Instagram belum mengoptimalkan copywriter yang dapat meningkatkan engagement Instagram Bukadonasicom. Oleh karena itu penulis sebagai copywriter melakukan upaya dalam pengoptimalan copy konten dalam meningkatkan engagement pada Instagram Bukadonasicom menggunakan menggunakan metode analisis STP, analisis SWOT, dan analisis AIDA untuk mencapai tujuan, dan pemenuhan visi misi Bukadonasicom sebagai perantara donasi terpercaya pada setiap konten yang diunggah pada Insgram Bukadonasicom.
Kata Kunci: Instagram, Copywriter, Engagement, STP, SWOT, AIDA

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Suratni, S.S., M.Hum. Dyama Khazim Setyadi, S.E., M.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Instagram, Copywriter, Engagement, STP, SWOT, AIDA
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Nurul Zahra
Date Deposited: 30 Aug 2023 03:30
Last Modified: 30 Aug 2023 03:30
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5349

Actions (login required)

View Item
View Item