PEMBUATAN KONTEN KREATIF INSTAGRAM @BUATIZIN.ID DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS

Aulia Putri, Shabrina (2023) PEMBUATAN KONTEN KREATIF INSTAGRAM @BUATIZIN.ID DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Shabrina Aulia Putri_20330138_Tugas Akhir_Repository.pdf] Text
Shabrina Aulia Putri_20330138_Tugas Akhir_Repository.pdf

Download (336kB)

Abstract

ABSTRAK

Buatizin.id is a startup in the field of enterprise licensing services that focuses on providing information about the legality of business on social media platforms. Because the content on the instagram account Buatizin.id is still not the maximum before it was addressed by the author and is not much known by the public.Then the purpose of this writing is to know the planning of creative content on instagram buatizin.id in improving brand awareness.During this writing the theory used is AISAS model. Methods of data collection performed as supporting data using library studies, observation, and the interview.The result of creative content planning on instagram Buatizin.id achieved brand awareness as a social media platform services manufacturing and licensing services.
Keywords: Social media, Instagram, Creative Content, Brand Awareness

Buatizin.id merupakan startup dibidang jasa pelayanan perizinan usaha yang berfokus memberikan infomasi tentang legalitas bisnis di platform media sosial, dikarenakan konten pada akun instagram Buatizin.id masih belum maksimal sebelum ditangani oleh penulis dan belum dikenal banyak oleh masyarakat. Maka dari itu tujuan penulisan ini adalah mengetahui perencanaan konten kratif pada instagram Buatizin.id dalam meningkatkan brand awareness. Selama peulisan ini teori yang digunakan adalah model AISAS. Metode pengumpulan data yang dilakukan sebagai data pendukung menggunakan studi pustaka, observasi, dan wawancara. Hasil dari perencanaan konten kreatif pada instagram Buatizin.id tercapainya brand awareness sebagai platform media sosial jasa pelayanan pembuatan dan perizinan usaha.
Kata Kunci: Media Sosial, Instagram, Kontent Kreatif, Brand Awareness

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Hawa Asma Ul Husna, S.Pd., M.Hum. 2. Drs. Hilwan Arif
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Instagram, Kontent Kreatif, Brand Awareness
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Shabrina Aulia Putri
Date Deposited: 01 Sep 2023 08:09
Last Modified: 01 Sep 2023 08:09
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5354

Actions (login required)

View Item
View Item