Proses Pembuatan Konten Visual Instagram Cloud 9

Marta Diana, Rizka Amelia (2023) Proses Pembuatan Konten Visual Instagram Cloud 9. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PROSES PEMBUATAN KONTEN VISUAL INSTAGRAM CLOUD 9] Text (PROSES PEMBUATAN KONTEN VISUAL INSTAGRAM CLOUD 9)
Preliminary_20330128.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (284kB)
[thumbnail of Preliminary_20330128.pdf] Text
Preliminary_20330128.pdf

Download (284kB)

Abstract

The high competition of chocolate brands in the confectionery category in Indonesia makes them try to introduce and promote their products through social media with attractive visuals, one of which is the Cloud 9 Crunchy brand. For this reason, the purpose of this writing is to find out how the process of creating Cloud 9 Crunchy Instagram visual content. This writing is carried out by using the STP strategy, SWOT, AISAS model, and implementation of design principles, balanced with the application of data collection methods in the form of observation, literature study, online data searches, and documentation. The results of this writing show that visual content created for promotional needs, will require a clear and mature creation process and have to apply design principles in it, in order to attract the target audience and increase awareness of the brand.

Tingginya persaingan merek coklat kategori confectionery di Indonesia membuat mereka saling berusaha memperkenalkan dan mempromosikan produknya melalui media sosial dengan visual yang menarik, salah satunya adalah brand Cloud 9 Crunchy. Untuk itu, yang menjadi tujuan penulisan ini adalah untuk mengetahui bagaimana proses pembuatan konten visual Instagram Cloud 9 Crunchy. Penulisan ini dilakukan dengan menggunakan teori STP, SWOT, AISAS model, dan penerapan prinsip desain, diimbangi dengan penggunaan metode pengumpulan data berupa observasi, studi pustaka, penelurusan data online, serta dokumentasi. Hasil penulisan ini menunjukkan bahwa konten visual yang dibuat untuk kebutuhan promosi membutuhkan proses pembuatan yang jelas dan matang serta harus menerapkan prinsip desain didalamnya, agar bisa menarik para target audiens dan meningkatnya awareness pada brand tersebut.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I: Rizky Kertanegara, S.S., M.Si., CIAL Pembimbing II: Muhammmad Nur, M.Kom
Uncontrolled Keywords: Konten Visual, Coklat Confectionery, Instagram, desain, Cloud 9 Crunchy
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rizka Amelia Marta Diana
Date Deposited: 28 Aug 2023 07:24
Last Modified: 28 Aug 2023 07:24
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5594

Actions (login required)

View Item
View Item