PERAN SOCIAL MEDIA SPECIALIST DALAM PEMBUATAN KONTEN TIKTOK @Bling.live 2023

Shania Az Zahra, Putri (2023) PERAN SOCIAL MEDIA SPECIALIST DALAM PEMBUATAN KONTEN TIKTOK @Bling.live 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERAN SOCIAL MEDIA SPECIALIST DALAM PEMBUATAN KONTEN TIKTOK @BLING.LIVE 2023] Text (PERAN SOCIAL MEDIA SPECIALIST DALAM PEMBUATAN KONTEN TIKTOK @BLING.LIVE 2023)
(PERAN SOCIAL MEDIA SPECIALIST DALAM PEMBUATAN KONTEN TIKTOK @BLING.LIVE 2023) PRELIMINARY_20330111.pdf.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (271kB)

Abstract

Social Media Specialist is an important thing for the company, as well as for the company PT Bling Teknologi Indonesia where the company lacks the role of a Social Media Specialist in creating content on the Tiktok platform. The author's role as a Social Media Specialist is responsible for managing content on the Tiktok Bling platform. Social Media Tiktok as a marketing medium and introducing the brand. The purpose of this writer is to find out the role of the Social Media Specialist in making Tiktok Bling. The data collection methods used in the preparation of this final project are observation, literature study, and online data tracking. The result of the Social Media Specialist's role in creating this content is being able to create creative content and content made based on the AIDA method with informative types that attracts the attention of the audience.

Social Media Specialist adalah satu hal yang penting bagi perusahaan, begitu pula pada perusahaan PT Bling Teknologi Indonesia dimana perusahaan tersebut kurangnya peran Social Media Specialist dalam pembuatan konten pada platform Tiktok. Peranan penulis sebagai Social Media Specialist bertangggung jawab dalam pengelolaan konten pada platform Tiktok Bling. Social Media Tiktok sebagai media pemasaran dan memperkenalkan brand. Tujuan dari penulis ini adalah untuk mengetahui peran Social Media Specialist dalam pembuatan Tiktok Bling. Metode pengumpulan data yang dilakukan dalam penyusunan tugas akhir ini adalah observasi, studi pustaka, dan penelusuran data online. Hasil dari peran Social Media Specialist dalam pembuatan konten tersebut adalah dapat membuat konten yang kreatif dan konten dibuat berdasarakan metode AIDA dengan jenis informatif lebih menarik perhatian audience.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Hawa Asma Ul Husna., M.Hum 2. Ajenk Ningga Citra, M.S.i
Uncontrolled Keywords: Social Media Specialist, Produksi Konten, Tiktok
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Putri Shania Az Zahra
Date Deposited: 01 Sep 2023 08:33
Last Modified: 01 Sep 2023 08:33
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5784

Actions (login required)

View Item
View Item