Pembuatan Konten Kreatif Pada Instagram Garap Digital Dalam Meningkatkan Brand Awareness

Ahmad, Fauzan Zahran (2023) Pembuatan Konten Kreatif Pada Instagram Garap Digital Dalam Meningkatkan Brand Awareness. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Preliminary_20330010.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Social media users in Indonesia in the last 5 years have increased to reach
more than 60% of the population, this has become one of the main factors for
MSME actors in Indonesia to transform to digital platforms. But at the same time,
MSME actors are faced with new challenges where they have difficulty doing
digital marketing, the lack of knowledge and budget for advertising as well as
branding is an obstacle. Garap Digital is a startup that provides website creation
and development services. There are still many people in Indonesia who are not
familiar with the presence (brand awareness) of Garap Digital as a social media
that provides various information technology services such as creating and
developing websites. The purpose of this final project is to explain the role of Social
Media Specialist by creating creative content on Instagram Garap Digital in
increasing brand awareness. The method used as supporting data is observation,
literature study and interviews. Creative content is intended as a way of
approaching the audience with the hope that the audience is more familiar with the
presence of Garap Digital as a social media that offers digital services.

Pengguna media sosial di Indonesia dalam 5 tahun terakhir kian meningkat
hingga mencapai lebih dari 60% dari populasi masyarakat, hal ini yang menjadi
salah satu faktor utama bagi para pelaku UMKM di Indonesia melakukan
transformasi ke platform digital. Namun disaat yang bersamaan para pelaku
UMKM dihadapi dengan tantangan baru dimana mereka kesulitan melakukan
pemasaran digital, minimnya pengetahuan serta anggaran untuk beriklan juga
branding menjadi sebuah hambatan. Garap Digital adalah sebuah startup yang
memberikan layanan pembuatan dan pengembangan website. Masih banyak
masyarakat di Indonesia yang belum mengenal kehadiran (brand awareness) Garap
Digital sebagai media sosial yang menyediakan berbagai layanan teknologi
informasi seperti pembuatan dan pengembangan website. Tujuan tugas akhir ini
untuk menjelaskan peran Social Media Specialist dengan pembuatan konten kreatif
pada Instagram Garap Digital dalam meningkatkan brand awareness. Metode yang
digunakan sebagai data pendukung observasi, studi pustaka dan wawancara.
Konten kreatif ditujukan sebagai salah satu cara pendekatan antara dengan audiens
dengan harapan audiens lebih mengenal akan kehadiran Garap Digital sebagai
media sosial yang menawarkan jasa pelayanan digital.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Drs. Sudrajat, M.M Dosen Pembimbing 1 Maya Puspita Dewi, M.M Dosen Pembimbing 2
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Ahmad Fauzan Zahran
Date Deposited: 28 Aug 2023 07:03
Last Modified: 28 Aug 2023 07:03
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5820

Actions (login required)

View Item
View Item