Pembuatan Konten Instagram @zaphealth Untuk Meningkatkan Brand Awareness

Oktavia Indriawan, Karina (2023) Pembuatan Konten Instagram @zaphealth Untuk Meningkatkan Brand Awareness. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pembuatan Konten Instagram @zaphealth Untuk Meningkatkan Brand Awareness] Text (Pembuatan Konten Instagram @zaphealth Untuk Meningkatkan Brand Awareness)
PRELIMINARY_20330074.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (430kB)

Abstract

In the digital era, where technology has become part of everyday life for everyone, the use of digital media has become a familiar thing in life. With this technology advance, graphic designers have a big influence and play an important role in various industrial fields, one of which is the role to creating content that aims to optimize brand awareness. This final project aims to describe the creation of visual content for the ZAP Health Intsagram which aims to increase brand awareness by creating well-organized visual content and having a strong brand image so as to increase public interest in knowing more about the brand. The writing of this final project was carried out using observation techniques which the writer’s carried out by carrying out industrial practices, interviews with ZAP Group senior graphic designers, and literature studies through scientific articles. The results of this final project include the stages of creating visual content based on the author's experience during industrial practices for the period January 18 2023 – May 18 2023 at the ZAP Group Office.
Keywords: Creative Content, Social Media, Graphic Designer, Brand

Pada era digital dimana teknologi sudah menjadi bagian dari kehidupan sehari-hari bagi setiap orang penggunaan media digital sudah menadi hal yang tidak asing di kehidupan saat ini. Dengan kemajuan teknologi ini graphic designer berpengaruh besar dan berperan penting dalam berbagai macam bidang industri, salah satunya adalah peran dalam membuat konten yang bertujuan untuk mengoptimalkan brand awareness. Tugas akhir ini bertujuan untuk mendeskripsikan pembuatan konten visual untuk Intsagram ZAP Health yang bertujuan untuk meningkatkan brand awareness dengan pembuatan konten visual yang tertata rapih dan memiliki brand image yang kuat sehingga dapat meningkatkan rasa tertarik masyarakat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai brand. Penulisan tugas akhir ini dilakukan dengan menggunakan teknik observasi yang penulis lakukan dengan melaksanakan praktik industri, wawancara dengan graphic designer senior ZAP Group, dan studi pustaka melalui karya ilmiah. Hasil tugas akhir ini mencakup tahapan pembuatan konten visual berdasarkan pengalaman penulis selama melakukan praktik industri periode 18 Januari 2023 – 18 Mei 2023 di ZAP Group Office.
Kata Kunci: Konten Kreatif, Media Sosial, Desain Grafis, Merek

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Bayu Dwi Nurwicaksono, M.Pd 2. Muhammad Nur, M.Kom
Uncontrolled Keywords: Creative Content, Social Media, Graphic Designer, Brand
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Karina Oktavia Indriawan
Date Deposited: 28 Aug 2023 03:29
Last Modified: 28 Aug 2023 03:29
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5872

Actions (login required)

View Item
View Item