PERANCANGAN ULANG BRAND IDENTITY BISNIS FOOD & BEVERAGE “MEIKA KITCHEN”

Aghisti Farras, Denia (2023) PERANCANGAN ULANG BRAND IDENTITY BISNIS FOOD & BEVERAGE “MEIKA KITCHEN”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN ULANG BRAND IDENTITY BISNIS FOOD & BEVERAGE “MEIKA KITCHEN”] Text (PERANCANGAN ULANG BRAND IDENTITY BISNIS FOOD & BEVERAGE “MEIKA KITCHEN”)
Preliminary_20100032.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (450kB)

Abstract

Food and Beverage itself has the meaning that is a field that specializes in food and drinks, both alcoholic and non-alcoholic drinks and both in terms of presentation and service. A brand rebrands because it realizes the importance of unifying and understanding the surrounding culture, reviving and giving back energy to a market position while simultaneously creating a new view, mission and value for a brand. Meika Kitchen wants to rebrand its catering business with a more up-to-date visual and make it more attractive among the public. Therefore, it is necessary to design a logo, promotional media, and also design a Graphic Standard Manual as a guide for Meika Kitchen graphics. The method used in this design is to make observations related to Meika Kitchen and have conducted interviews with the owner of Meika Kitchen. The results of this design show that Meika Kitchen really needs an identity that matches the characteristics of Meika Kitchen. Meika Kitchen also needs a graphic guide from the Meika Kitchen logo.

Food and beverage sendiri memiliki pengertian yaitu suatu bidang yang mengkhususkan pada makanan dan minuman, baik minuman beralkohol maupun minuman yang tidak beralkohol dan baik dalam hal penyajian maupun pelayanannya. Sebuah brand melakukan rebranding karena menyadari akan pentingnya menyatukan dan memahami budaya sekitar, menghidupkan serta memberikan kembali tenaga pada posisi pasar dengan secara bersamaan menciptakan pandangan, misi, dan nilai yang baru pada sebuah brand. Meika Kitchen ingin merebranding bisnis kateringnya dengan visual yang lebih kekinian dan membuat lebih menarik dikalang masyarakat. Maka dari itu, dibutuhkan perancangan logo, media promosi, dan juga perancangan Graphic Standard Manual sebagai panduan untuk grafis Meika Kitchen. Metode yang dilakukan dalam perancangan ini adalah dengan melalukan observasi terkait Meika Kitchen dah melakukan wawancara dengan owner dari Meika Kitchen. Hasil perancangan ini menunjukkan bahwa Meika Kitchen sangat membutuhkan identitas yang sesuai dengan karakteristik dari Meika Kitchen. Meika Kitchen juga membutuhkan panduan grafis dari logo Meika Kitchen.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Drs. Hari Purnomo, M.Sn. 2. Yessy Yerta Situngkir, S.T., M.M.
Uncontrolled Keywords: Food & Beverage, Branding, Rebranding, Graphic Standard Manual
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: DENIA AGHISTI FARRAS
Date Deposited: 30 Aug 2023 08:29
Last Modified: 30 Aug 2023 08:29
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6226

Actions (login required)

View Item
View Item