Muhammad, Rafif Saputro (2023) Perancangan Ulang Brand Identity pada Cillo Coffee and Eatery dengan Tema Industrial. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
Perancangan Ulang Brand Identity pada Cillo Coffee and Eatery dengan Tema Industrial.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Public Domain Dedication.
Download (444kB)
Abstract
Cillo Coffee And Eatery is a Coffee Shop with an Industrial theme, located in Cimanggis, Depok. As a coffee shop with an industrial theme, Cillo already has the appearance of an appropriate building, but not in terms of the image that is known to the public. This is due to the absence of a visual identity from Cillo which should be able to support the development of an industrial image through Cillo's visual appearance. With this the author intends to find a solution to this problem which is by designing a Brand Identity on Cillo to build a harmonious Industrial Image in the eyes of society. Products that can be used in designing Brand Identity for Cillo are Graphic Standard Manual books as the main media and promotional videos as supporting media. With the design of this Graphic Standard Manual, it is hoped that it can provide an appropriate means of visual identity for Cillo so that it can help increase public interest in Cillo and increase sales.
Keywords : Coffee Shop, Graphic Standard Manual, Industrial
Cillo Coffee And Eatery merupakan sebuah Coffee Shop dengan tema Industrial, berlokasi di Cimanggis, Depok. Sebagai sebuah Coffee Shop dengan tema Industrial, Cillo ini sudah memiliki tampilan bangunan yang sesuai, namun tidak secara citra yang di ketahui masyarakat. Hal ini disebabkan karna belum adanya identitas visual dari Cillo yang seharusnya bisa menunjang terbangunnya citra Industrial melalui tampilan visual pada Cillo. Dengan ini penulis bermaksud menemukan solusi untuk masalah tersebut yang mana dengan cara merancang Brand Identity pada Cillo untuk membangun Citra Industrial yang harmonis di mata masyarakat. Produk yang bisa di gunakan dalam merancang Brand Identity pada Cillo adalah Graphic Standard Manual book sebagai media utama dan video promosi sebagai media pendukung. Dengan dirancangnya Graphic Standard Manual ini maka diharapkan bisa memberikan sarana identitas visual yang tepat pada Cillo agar bisa membantu meningkatkan ketertarikan masyarakat terhadap Cillo dan meningkatkan penjualan.
Kata Kunci : Coffee Shop, Graphic Standard Manual, Industrial.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | R. Sulistiyo Wibowo, S.Sn., M.Sn. Yuda Syah Putra, S.Pd., M.Sn. |
Uncontrolled Keywords: | Coffee Shop, Graphic Standard Manual, Industrial |
Subjects: | H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races L Education > L Education (General) N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR N Fine Arts > NE Print media |
Divisions: | Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Muhammad Rafif Saputro |
Date Deposited: | 11 Oct 2023 08:26 |
Last Modified: | 11 Oct 2023 08:26 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6301 |