Perancangan Konten Media Sosial Instagram @Digitalprinting.co.id Sebagai Media Promosi

Agung, Marchel (2023) Perancangan Konten Media Sosial Instagram @Digitalprinting.co.id Sebagai Media Promosi. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of Perancangan Media Sosial Instagram @Digitalprinting.co.id sebagai media promosi] Text (Perancangan Media Sosial Instagram @Digitalprinting.co.id sebagai media promosi)
Preliminary_20330080.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (579kB)

Abstract

The development of digital printing is increasing rapidly and is expected to reach its peak in this digital era. Changes in societal demand levels involve a shift from the use of inexpensive printing stock to the use of on-demand printing. In this digital era, one social media like Instagram is now also often used to interact with each other, upload photos and also provide captions. Digitalprinting.co.id is a Digital Printing Service Company that provides printing services for goods with superior quality and can be accessed anywhere and anytime, but there is a lack of comprehensive information on Instagram @Digitalprinting.co.id so how to Design Instagram @Digitalprinting Content. co.id so that the Social Media Community knows Instagram @Digitalprinting.co.id. With the data collection method used, namely AISAS, STP, and SWOT the target consumers can be achieved in terms of Impressions, an increase of 83% and an account reached of 1,145 Then engagement has increased by 23 Accounts Engaged. The groups that are most in-demand are women compared to men from ages 13 – 65 years and over, so it can be an effective solution for Digitalprinting.co.id as a media campaign to increase sales and be widely known by consumers such as large companies, organizations, communities and large groups.
Keywords: Instagram, Social Media, Media Promotions

Perkembangan cetak digital sangat menarik, terutama karena perkembangan cetak digital semakin pesat dan diperkirakan akan mencapai puncaknya di era digital ini. Perubahan dalam tingkat permintaan masyarakat melibatkan pergeseran dari penggunaan stok cetakan yang murah ke penggunaan mencetak sesuai kebutuhan. Di era digital ini Salah satu media sosial seperti Instagram sekarang ini juga sering digunakan untuk saling berinteraksi,menggunggah foto dan juga memberikan caption. Digitalprinting.co.id adalah Perusahaan Jasa Digital Printing yang memberikan jasa printing produk barang dengan kualitas yang unggul dan bisa diakses dimanapun dan kapanpun, akan tetapi Kurang nya Informasi yang menyeluruh pada Instagram @Digitalprinting.co.id sehingga bagaimana Perancangan Konten Instagram @Digitalprinting.co.id agar Masyarakat Media Sosial mengetahui Instagram @Digitalprinting.co.id. Dengan metode pengumpulan data yang digunakan yaitu AISAS, STP dan SWOT Sehingga Target Konsumen bisa tercapai dari segi Impressions peningkatan sebesar 83% dan account reached sebesar 1.145 Lalu Enggament mengalami peningkatan sebesar 23 Account Enggaged. Kalangan yang paling banyak diminati yaitu kalangan perempuan dibandingkan pria dari umur 13 – 65 Tahun keatas, sehingga Sehingga bisa menjadi solusi yang efektif untuk Digitalprinting.co.id sebagai media promosi agar meningkat nya penjualan dan banyak diketahui oleh konsumen seperti perusahaan besar,organisasi,komunitas dan kelompok besar.

Kata Kunci: Instagram,Media Sosial, Media Promosi

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1 : Dr.Tipri Rose Kartika,M,M Pembimbing 2 : Sartika Ekadyasa, S.Kom., M.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Instagram,Media Sosial, Media Promosi
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Marchel Agung
Date Deposited: 05 Sep 2023 07:48
Last Modified: 05 Sep 2023 07:48
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6480

Actions (login required)

View Item
View Item