PERENCANAAN COPYWRITING KONTEN ARTIKEL PADA WEBSITE TOKOBIRDIE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARNESS

Andini, Aisa (2023) PERENCANAAN COPYWRITING KONTEN ARTIKEL PADA WEBSITE TOKOBIRDIE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARNESS. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERENCANAAN COPYWRITING KONTEN ARTIKEL PADA WEBSITE TOKOBIRDIE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARNESS] Text (PERENCANAAN COPYWRITING KONTEN ARTIKEL PADA WEBSITE TOKOBIRDIE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARNESS)
PRELIMINARY_20330015.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (971kB)

Abstract

Golf is very popular all over the world, including Indonesia. The golf market is growing, many local brands are popping up, and it shows that golf is getting better and better. It is important for every brand to understand marketing. Marketing can increase a person's interest in a brand to optimize sales of the product. In this case, Birdi Indonesia introduces its products on social media and on online websites. In introducing its products, Birdi Indonesia requires the role of a copywriter to create article content on the Tokobirdie website that can attract customer attention and convince consumers to buy the items offered. The purpose of this writing is to design content messages on the birdie shop website to be more creative and to increase the company's brand awareness. This writing uses the AIDA method, and data collection techniques through observation, interviews, and literature study. The result of this writing is that articles that are made creatively and interestingly can increase readers and brand awareness. The tokobirdie.com website has improved since the creation of relevant and easy-to-understand article scripts for readers.
Keyword: Golf, Marketing, Copywriter, Brand Awareness, birdie shop.

Golf sangat populer di seluruh dunia, termasuk Indonesia. Pasar golf semakin berkembang, banyak merek lokal yang semakin bermunculan, dan menunjukan bahwa peningkatan golf semakin baik. Penting bagi setiap brand untuk memahami pemasaran. Pemasaran dapat meningkatkan ketertarikan seseorang terhadap suatu brand untuk mengoptimalkan penjualan produk tersebut. Dalam hal ini Birdi Indonesia memperkenalkan produknya di media sosial dan di situs web online. Dalam memperkenalkan produknya Birdi Indonesia memerlukan peran copywriter untuk membuat konten artikel pada website tokobirdie yang dapat menarik perhatian pelanggan dan meyakinkan konsumen untuk membeli barang yang ditawarkan. Tujuan dalam penulisan ini adalah untuk merancang pesan konten pada website toko birdie agar lebih kreatif dan dapat meningkatkan brand awarness perusahaaan. Penulisan ini menggunakan metode AIDA, dan teknik pengumpulan data melalui oberservasi, wawancara, dan Studi Pustaka. Hasil penulisan ini artikel yang dibuat secara kreatif dan menarik dapat meningkatkan pembaca dan brand awarness. Situs web tokobirdie.com mengalami peningkatan sejak adanya pembuatan naskah artikel yang relevan dan mudah dipahami oleh para pembaca.

Kata kunci: Golf, Pemasaran, Copywriter, Brand Awarness, Toko Birdie.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Setyadi. S.E., M.I.Kom 2. Zaenab. S.S.. M.Si
Uncontrolled Keywords: Golf, Pemasaran, Copywriter, Brand Awarness, Toko Birdie.
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NX Arts in general
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Z004 Books. Writing. Paleography
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4450 Databases
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Periklanan
Depositing User: Aisa Andini
Date Deposited: 05 Sep 2023 06:25
Last Modified: 05 Sep 2023 06:25
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6515

Actions (login required)

View Item
View Item