STRATEGI OPTIMASI DALAM MITIGASI SHADOWBANNED YANG DIALAMI OLEH TIKTOK SKINHOUSEID 2023

Putri Jessica, Adinda (2023) STRATEGI OPTIMASI DALAM MITIGASI SHADOWBANNED YANG DIALAMI OLEH TIKTOK SKINHOUSEID 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of STRATEGI OPTIMASI DALAM MITIGASI SHADOWBANNED YANG DIALAMI OLEH TIKTOK SKINHOUSEID 2023] Text (STRATEGI OPTIMASI DALAM MITIGASI SHADOWBANNED YANG DIALAMI OLEH TIKTOK SKINHOUSEID 2023)
PRELIMINARY_20330006..pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (984kB)

Abstract

In the digital era, social media has an important role in increasing brand existence, social media is one of the promotional media that is currently widely used by companies, one of which is Tiktok, tiktok is a social media based on video sharing in real time but tiktok has rules which if violated will result in temporary or permanent blocking, therefore the role of social media specialist Skinhouseid makes mitigation efforts and builds awareness again as a result of the shadow banned experienced by Tiktok skinhouseid, Social media specialists use the theory of methods used, namely AIDA, STP, SWOT , feeling wheels, and the theory of the crisis model management method. The results of the research that the author is doing show that Skinhouseid has succeeded in developing its awareness again and being released from the shadowbanned after carrying out several processes so that the desired results are successful

Pada era digital media sosial mempunyai peran penting dalam meningkatkan eksistensi brand, media sosial menjadi salah satu media promosi yang saat ini banyak di gunakan oleh perusahaan saah satunya adalah Tiktok, tiktok merupakan social media berbasis berbagivideo secara realtime tetapi tiktok memiliki peraturan yang apabila dilanggar akan terkna pemblokiran secara sementara maupun permanen, maka dari itu peran social media specialist Skinhouseid melakukan upaya mitigasi dan membangun awareness kembali akibat dari shadow banned yang dialami oleh Tiktok skinhouseid, Social media specialist menggunkan teori metode yang digunakan yaitu AIDA, STP, SWOT, dan teori motode crisis model manajemen. Hasil dari penelitian yang penulis kerjakan menunjukan bahwa Skinhouseid berhasil mengembangkan awareness nya kembali dan terlepas dari shadow banned setelah melakukan beberapa proses sehingga hasil yang diinginkan berhasil.

Kata kunci : Skinhouseid, social media specialist, Tiktok, Mitigasi, awareness

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1.Hawa Asma Ul Husna, M.Hum 2.Dyma khazima Setyadi, S.E., M.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : Skinhouseid, social media specialist, Tiktok, Mitigasi, awareness
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Adinda Putri Jessica
Date Deposited: 07 Sep 2023 07:03
Last Modified: 07 Sep 2023 07:03
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6663

Actions (login required)

View Item
View Item