REDESAIN LOGO USAHA CETAK BANNER DBAY STORE

Setiawan, Bayu (2023) REDESAIN LOGO USAHA CETAK BANNER DBAY STORE. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of REDESAIN LOGO USAHA CETAK BANNER DBAY STORE] Text (REDESAIN LOGO USAHA CETAK BANNER DBAY STORE)
BAYU SETIAWAN (20511021).pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

The object of writing in this final project is logo redesign. The purpose of writing this final project is to describe the pre-production to characterize the DBAY Store logo and describe the process, the final result of the DBAY Store logo. The logo that is used now does not keep up with the times and does not match the characteristics of the DBAY Store business. This happens to a well-known company, namely the apple brand, which has changed its logo, following the times but still maintaining the characteristics of the apple company. Literature review on redesign, according to Viviane redesign is a redesign to make changes to structure and function with the aim of creating a greater impact than the original design. In redesigning the logo, of course, collecting data to recognize the history of the business and know the object and specifics of the work to be carried out, after collecting data, then entering the scope and work steps which are divided into three, namely pre-production, production and post-production. The discussion carried
out by the writing is pre-production of the logo, determining the composition of supporting elements and showing the results of digitization. Designing a logo that makes its own characteristics with the process of redesigning the logo to the stage of collecting data and selecting supporting compositions and entering the digital stage. The results of the logo redesign work in the form of digital logo assets and logo application on print media.

Objek penulisan pada tugas akhir ini adalah redesain logo. Tujuan penulisan tugas akhir ini adalah untuk mendeskripsikan pra produksi menjadikan ciri khas pada logo DBAY Store dan mendeskripsikan proses, hasil akhir dari logo DBAY Store. Logo yang di pakai sekarang tidak mengikuti perkembangan zaman dan tidak sesuai dengan karakteristik usaha DBAY Store. Hal ini terjadi pada perusahaan terkenal yaitu brand apple yang mengalami perubahan logo, mengikuti perkembangan zaman akan tetapi tetap mempertahankan karakteristik perusahaan apple. Tinjauan pustaka pada redesain, menurut Viviane redesain adalah desain ulang untuk melakukan perubahan pada struktur dan fungsi dengan tujuan menciptakan dampak yang lebih besar dari desain aslinya. Dalam meredesain logo tentunya mengumpulkan data untuk mengenali sejarah usaha tersebut serta menegtahui objek dan spesifik karya yang akan dilaksanakan, setelah Mengumpulkan data, maka memasuki ruang lingkup dan langkah kerja yang terbagi menjadi tiga yaitu praproduksi, produksi dan pascaproduksi. Pembahasan yang dilakukan penulisan yaitu pra produksi logo, menentukan komposisi elemen pendukung dan memperlihatkan hasil digitalisasi. Mendesain logo yang menjadikan ciri khas tersendiri dengan proses meredesain logo ke tahap mengumpulkan data dan memilih kompisisi pendukung serta memasuki tahap digital. Pada Hasil dari karya redesain logo dalam bentuk digital aset logo dan penerapan logo pada media cetak.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Fitri Evita, S.Pd, M.Sn Sidang Perangin-angin, M. Kom
Uncontrolled Keywords: Redesign, Design, Logo Redesain, Desain, Logo
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Bayu Setiawan
Date Deposited: 11 Sep 2023 02:38
Last Modified: 11 Sep 2023 02:38
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6738

Actions (login required)

View Item
View Item