EFEKTIFITAS KEGIATAN SPONSORSHIP DALAM UPAYA MENINGKATKAN BRAND IMAGE PADA BPJS KETENAGAKERJAAN TAHUN 2023

Shafana, Adira (2023) EFEKTIFITAS KEGIATAN SPONSORSHIP DALAM UPAYA MENINGKATKAN BRAND IMAGE PADA BPJS KETENAGAKERJAAN TAHUN 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Preliminary_20330007.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB)

Abstract

The digital world is constantly evolving. Currently, the way of doing business has
developed, as well as the ways of selling and advertising products or services that
are increasingly diverse. In the beginning, humans only advertised through simple
visual symbols, until they began to recognize various types of media as a means of
advertising and marketing products or services. Now advertising is not only made
in print, the mention of the brand in the middle of an event also includes
advertisements. An interesting way will be very influential for the audience to
absorb the meaning of the message conveyed, this is where a Public Relations has
a very important role. The author will explain the Effectiveness of Sponsorship
Activities in Efforts to Improve Brand Image at BPJS Ketenagakerjaan in 2023..
The databelonging to the making of this final project is a combination in which the
writer collects data using quantitative and qualitative data collection techniques.
Keywords : BPJS Ketenagakerjaan, Effectiveness, Sponsorship

Dunia digital terus berkembang. Saat ini cara berbisnis mengalami perkembangan,
begitu pula dengan cara menjual dan mengiklankan produk atau jasa yang semakin
beragam. Pada awalnya manusia hanya beriklan melalui simbol-simbol sederhana
secara visual, hingga mulai mengenal berbagai macam media sebagai sarana
beriklan dan memasarkan prduk atau jasa. Kini beriklan tak hanya melulu dibuat
cetak, penyebutan merk ditengah suatu acara pun termasuk iklan. Cara yangmenarik
akan sangat berpengaruh bagi para audiens untuk menyerap arti dari pesanyang
disampaikan, disinilah seorang Hubungan Masyarakat memiliki peranan yang
sangat penting. Penulis akan menjelaskan Efektifitas Kegiatan Sponsorship Dalam
Upaya Meningkatkan Brand Image pada BPJS Ketenagakerjaan Tahun 2023. Data
yang tergolong pada pembuatan tugas akhir ini yaitu kombinasi dimana penulis
mengumpulkan data menggunakan teknik pengumpulan data kuantitatif dan
kualitatif .
Keyword :BPJS Ketenagakerjaan, Efektifitas, Sponsorship

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1.Dr. Erlan Saefuddin, M.Hum 2.Ajenk Ningga Citra, M.Si
Uncontrolled Keywords: BPJS Ketenagakerjaan, Effectiveness, Sponsorship
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Adira Shafana
Date Deposited: 12 Sep 2023 04:16
Last Modified: 12 Sep 2023 04:16
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6749

Actions (login required)

View Item
View Item