PERANCANGAN VIDEO IKLAN SEBAGAI MEDIA PROMOSI PRODUK UMKM UBRACE PADA REELS INSTAGRAM

Christ Silalahi, Alda (2023) PERANCANGAN VIDEO IKLAN SEBAGAI MEDIA PROMOSI PRODUK UMKM UBRACE PADA REELS INSTAGRAM. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Tugas Akhir Alda Christ Silalahi Repository.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

The object of the final project in this report is a product advertisement video from the Ubrace store using video advertisements on Instagram social media, especially through the reels feature. The literature review refers to Armayani's theory, which explains that reels are a feature used to create or upload short videos on Instagram and can be used to market a product. As an online store-based business, it is only natural for Ubrace to take advantage of this potential. Therefore, the writing of this final project was carried out to promote and introduce Ubrace store products through promotional video advertising media on Instagram reels. The data collection method in this study was carried out by means of interviews, observation and literature review. The design stage starts from the pre-production, production, to post-production stages. In discussing this research, it was found that video product advertisements designed according to the concept can be used as promotional media through Instagram social media, especially in the reels feature. The conclusions from this research allow potential customers to more easily
recognize and be interested in the products offered by the Ubrace online store.

Objek tugas akhir pada laporan ini adalah video iklan produk dari toko Ubrace dengan menggunakan video iklan di media sosial Instagram, terutama melalui fitur reels. Tinjauan pustaka mengacu pada teori Armayani, yang menjelaskan bahwa
reels merupakan fitur yang digunakan untuk membuat atau mengunggah video pendek pada Instagram dan bisa dimanfaatkan untuk memasarkan suatu produk. Sebagai usaha berbasis toko online, sudah sewajarnya Ubrace memanfaatkan potensi ini. Oleh karena itu, penulisan karya tugas akhir ini dilakukan untuk mempromosikan dan memperkenalkan produk toko Ubrace melalui media promosi video iklan pada reels Instagram. Metode pengumpulan data pada penelitian ini dilakukan dengan cara wawancara, observasi dan kajian pustaka. Tahapan perancangan dimulai dari tahap pra produksi, produksi, hingga pasca produksi. Dalam pembahasan penelitian ini, diperoleh hasil bahwa video iklan produk yang dirancangan sesuai dengan konsep dapat digunakan sebagai media promosi melalui sosial media Instagram, khususnya pada fitur reels. Simpulan dari penelitian ini memungkinkan calon konsumen untuk lebih mudah mengenal dan tertarik terhadap produk yang ditawarkan oleh toko online Ubrace.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Komda Saharja, S.Kom., M.Pd 2. Siti Aisyah, S.Pd., M.Si
Uncontrolled Keywords: Promotion, Video Ads, Instagram Reels Promosi, Video Iklan, Instagram Reels
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > TR Photography
T Technology > TT Handicrafts Arts and crafts
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Multimedia
Depositing User: Alda Christ Silalahi
Date Deposited: 20 Sep 2023 02:00
Last Modified: 20 Sep 2023 02:00
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6921

Actions (login required)

View Item
View Item