Perancangan Matching Book Colors Sebagai Media Stimulasi Untuk Pengenalan Warna Di TK ABA 03 Medan Helvetia

Tabita Revo Hutapea, Thalia (2023) Perancangan Matching Book Colors Sebagai Media Stimulasi Untuk Pengenalan Warna Di TK ABA 03 Medan Helvetia. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Perancangan Matching Book Colors Sebagai Media Stimulasi Untuk Pengenalan Warna Di TK ABA 03 Medan Helvetia.] Text (Perancangan Matching Book Colors Sebagai Media Stimulasi Untuk Pengenalan Warna Di TK ABA 03 Medan Helvetia.)
TUGAS AKHIR (thalia tabita 6C) NEW.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB)

Abstract

Abstract

The initial stage of children’s creativity begins in childhood. Fun activities are very important in developing children’s interests and talents and determining the level of education to be taken. The category of preschool stage which includes the age group of 2 to 6 years is known as early childhood or early kindergarten. Childhood is the initial period of children’s creativity by doing fun activities, children’s creativity can develop better Important aspects that must be developed in children include social, emotional, language, cognitive, artistic, and motor development. One of the activities that support children’s development is the introduction of color through books as a learning medium. Color recognition educational books can be a tool in training children’s motor skills. Through color exploration, children can get many benefits and contribute to their growth and development process.
Keywords: Design, Kindergarten, Color Recognition, Early Childhood

Abstrak
Tahap awal kreativitas anak dimulai di Masa Kanak-Kanak. Kegiatan yang menyenangkan sangatlah penting dalam mengembangkan minat dan bakat anak serta menentukan jenjang pendidikan yang akan diambil. Kategori Tahap prasekolah yang meliputi kelompok usia 2 hingga 6 tahun dikenal sebagai usia dini atau awal taman kanak-kanak. Masa kanak-kanak merupakan periode awal dari kreativitas anak dengan melakukan kegiatan yang menyenangkan, kreativitas anak dapat berkembang lebih baik Aspek penting yang harus dikembangkan pada anak meliputi pengembangan sosial, emosi, bahasa, kognitif, seni, dan motorik. Salah satu kegiatan yang mendukung perkembangan anak yaitu pengenalan warna melalui buku sebagai media pembelajarannya. Buku edukasi pengenalan warna dapat menjadi alat bantu dalam melatih keterampilan motorik anak. Melalui eksplorasi warna, anak dapat memperoleh banyak manfaat dan berkontribusi dalam proses pertumbuhan dan perkembangan mereka.
Kata kunci: Perancangan, Taman Kanak-Kanak, Pengenalan Warna, Usia Dini

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Murtopo, SE, M.Si 2. Siti Aisyah, S.Pd, M.Si
Uncontrolled Keywords: Perancangan, Taman Kanak-Kanak, Pengenalan Warna, Stimulasi.
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > ND Painting
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Z004 Books. Writing. Paleography
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Thalia Tabita Revo Hutapea
Date Deposited: 21 Sep 2023 06:19
Last Modified: 21 Sep 2023 06:19
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/6924

Actions (login required)

View Item
View Item