LAPORAN TUGAS AKHIR PERENCANAAN CONTENT WRITING PADA INSTAGRAM BICARA KITA DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS

Ghufran, Ghazi (2023) LAPORAN TUGAS AKHIR PERENCANAAN CONTENT WRITING PADA INSTAGRAM BICARA KITA DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERENCANAAN CONTENT WRITING PADA INSTAGRAM BICARA KITA DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS] Text (PERENCANAAN CONTENT WRITING PADA INSTAGRAM BICARA KITA DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS)
Preliminary_20330064.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (857kB)

Abstract

Bicara Kita is a platform dedicated to the development of skills and Human Resources, specifically targeted towards Generation Z. So far, Bicara Kita has primarily focused on the Instagram social media platform, with the handle @bicarakita__. The programs conducted by Bicara Kita are closely related to self-development, delivered through daily content, podcasts, and mini-courses. One of the shortcomings of Bicara Kita is that it has yet to gain widespread recognition among the public. The purpose of this writing is to elucidate the creation of Content Writing in building Brand Awareness on Instagram for Bicara Kita, utilizing theories of Content Writing, Copywriting, and AISAS. The methods employed to aid in this writing process include observation, interviews, and literature review. The outcomes of the Content Writing process on Instagram for Bicara Kita can be seen in the increased number of followers and insights, indicating the successful achievement of the Brand Awareness objective.

Bicara Kita merupakan sebuah media yang bergerak pada pengembangan skill dan Sumber Daya Manusia, khususnya generasi Z. Bicara Kita sejauh ini berfokus pada media sosial Instagram, dengan nama @bicarakita__. Program-program yang dijalankan oleh Bicara Kita erat kaitannya dengan self development, baik melalui konten harian, podcast, ataupun mini course. Salah satu kekurangan dari Bicara Kita yaitu Bicara Kita belum banyak diketahui oleh masyarakat. Tujuan dari penulisan ini untuk menjelaskan pembuatan Content Writing dalam membangun Brand Awareness pada Instagram Bicara Kita, dengan menggunakan teori Content Writing, Copywriting, dan AISAS. Metode yang digunakan untuk membantu proses penulisan ini yaitu observasi, wawancara dan studi kepustakaan. Hasil dari proses pembuatan Content Writing pada Instagram Bicara kita dapat dilihat dari bertambahnya jumlah followers dan insight Instagram Bicara Kita, yang berarti tujuan dari membangun Brand Awareness telah tercapai.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Nova Darmanto, S.Sos., M.Si. 2. Kurniawan Aryanto, S.Sos
Uncontrolled Keywords: Advertising, Content Writer, AISAS, Brand Awareness Periklanan, Content Writer, AISAS, Brand Awarenes
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Ghazi Ghufran
Date Deposited: 06 Oct 2023 07:31
Last Modified: 06 Oct 2023 07:31
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7176

Actions (login required)

View Item
View Item