Produksi Desain Konten Visual Untuk Media Sosial Instagram Restaurant Mexico @Bottlenose.shack Tahun 2023

Karen, Liiana (2023) Produksi Desain Konten Visual Untuk Media Sosial Instagram Restaurant Mexico @Bottlenose.shack Tahun 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Produksi Desain Konten Visual Untuk Media Sosial Instagram  Restaurant Mexico @Bottlenose.shack Tahun 2023] Text (Produksi Desain Konten Visual Untuk Media Sosial Instagram Restaurant Mexico @Bottlenose.shack Tahun 2023)
PRELIMINARY_20330077.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (2MB)

Abstract

Building a brand persona requires establishing the brand's strategy, tone of voice, and images. Visuals are very significant in developing a brand persona visuals on social media are very crucial for building a brand persona also, presenting information via visuals or images is more effective. Bottlenose Shack did not correctly use brand identity, brand guidelines, design concepts, and design components when creating visual content design for Instagram accounts in the previous period. As a result, Bottlenose Shack's Instagram visual content design treatment needs upgrading. Working with Maji Branding Agency's creative department to solve the issue of poor application of brand identity, brand guidelines, design principles, and design elements. The purpose of this final project is to review the process of creating visual content design for Instagram Restaurant Bottlenose Shack in 2023 by applying theories such as visual communication, segmentation, targeting, and positioning (STP), competitor reviews, strengths, weaknesses, opportunities, and threats, unique selling points (USP), design principles, and design elements. As a result, a graphic designer's role in defining brand identification and brand rules for a brand, restaurant, or business is essential.

Keywords: Graphic Design, Social Media, Restaurant Mexico, Instagram

Membangun persona suatu merek harus mengatur strategi, tone of voice dan visual pada brand tersebut. Hal penting dalam membangun sebuah persona brand adalah visual, visual pada media sosial sangatlah penting untuk membangun suatu persona merek, selain itu penyampaian informasi menggunakan visual atau gambar lebih efektif. Bottlenose Shack dalam pembuatan produksi desain konten visual untuk akun instagram pada periode sebelumnya tidak menerapkan brand identity, brand guideline, prinsip desain dan unsur desain dengan baik. Maka dari itu Bottlenose Shack perlu adanya perbaikan dalam treatment desain konten visual untuk akun Instagramnya. Bersama Maji Branding Agency melalui departemen kreatif memperbaiki permasalahan kurangnya penerapan brand identity, brand guideline, prinsip desain dan unsur desain dengan baik. Tujuan tugas akhir ini adalah untuk mengetahui proses pembuatan desain konten visual untuk Instagram Restaurant Bottlenose Shack Tahun 2023 dengan menggunakan teori seperti komunikasi visual, Segmentation, Targeting dan Positioning (STP), Kompetitor Review, Strength, Weakness, Opportunity dan Threats, Unique Selling Point (USP), prinsip desain dan unsur desain. Maka peran desainer grafis penting dalam pembangunan brand identity dan brand guideline pada suatu merek, restoran dan sebuah usaha.

Kata Kunci: Desain Grafis, Media Sosial , Restoran Mexico, Instagram

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing I : Rizky Kertanegara, S.S., M.Si., CIAL Pembimbing II : Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB.
Uncontrolled Keywords: Desain Grafis, Media Sosial , Restoran Mexico, Instagram
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Liiana Karen
Date Deposited: 06 Oct 2023 08:37
Last Modified: 06 Oct 2023 08:37
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7216

Actions (login required)

View Item
View Item