PEMBUATAN MOTION GRAPHIC TAMAN KANAK-KANAK WILDANUN SEBAGAI MEDIA PROMOSI

Al-Fatih, Yasril (2023) PEMBUATAN MOTION GRAPHIC TAMAN KANAK-KANAK WILDANUN SEBAGAI MEDIA PROMOSI. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.

[thumbnail of PEMBUATAN MOTION GRAPHIC TAMAN KANAK-KANAK WILDANUN SEBAGAI MEDIA PROMOSI] Text (PEMBUATAN MOTION GRAPHIC TAMAN KANAK-KANAK WILDANUN SEBAGAI MEDIA PROMOSI)
Laporan TA (Yasril).pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (704kB)

Abstract

The decrease in the number of students occurred in Wildanun Kindergarten, this was due to the lack of promotional media which had an impact on reducing public interest in including their children in Wildanun Kindergarten, in the face of this problem the author made Motion Graphic as a promotional media. The goal is to know how to design and produce videos based on Motion Graphic TK Wildanun as a promotional media. The author uses a method of data collection techniques by direct observation at Wildanun Kindergarten, then a Literature Study is carried out by taking references from books, journals, articles and videos that discuss Wildanun Kindergarten Furthermore, data collection techniques are carried out in the form of interviews with parties involved in Wildanun Kindergarten such as principals and teachers. After obtaining and processing data, the asset creation begins then animates and produces a Motion Graphic video, but before publication, the video will be evaluated and when there is no defect, the Motion Graphic video is ready to be published on social media for promotion. The implementation results show that promotional media in the form of motion graphic videos of Wildanun Kindergarten makes registrants at Wildanun Kindergarten increase, this is due to the advantages of motion graphics that can convey information well through videos which ultimately make people more familiar with Wildanun Kindergarten to make them interested and register at Wildanun Kindergarten.

Penurunan jumlah murid terjadi di Taman Kanak-Kanak Wildanun, hal ini disebabkan minimnya media promosi yang mana berdampak dengan berkurangnya minat masyarakat untuk memasukkan anaknya ke dalam TK Wildanun, dalam menghadapi masalah ini penulis membuat Motion Graphic sebagai media promosi. Tujuannya agar mengetahui cara merancang dan menghasilkan video berbasis Motion Graphic TK Wildanun sebagai media promosi. Penulis menggunakan metode teknik pengumpulan data dengan cara observasi langsung di Taman Kanak-Kanak Wildanun, kemudian dilakukan Studi Pustaka dengan cara mengambil referensi dari buku , jurnal, artikel dan video yang membahas tentang TK Wildanun Selanjutnya teknik pengumpulan data yang dilakukan berupa wawancara pihak yang terlibat di TK Wildanun seperti kepala sekolah dan guru. Setelah memperoleh dan mengolah data, maka dimulai pembuatan aset kemudian dianimasikan dan menghasilkan video Motion Graphic, namun sebelum publikasi, video tersebut akan dievaluasi dan saat sudah tidak ada kecacatan maka video Motion Graphic siap dipublikasikan di media sosial untuk promosi. Hasil implementasi menunjukkan bahwa media promosi berupa video motion graphic TK Wildanun membuat pendaftar di TK Wildanun meningkat, hal ini dikarenakan keunggulan motion graphic yang dapat menyampaikan informasi dengan baik melalui video yang pada akhirnya membuat masyarakat lebih mengenal mengenai TK Wildanun hingga membuat mereka tertarik dan mendaftar di TK Wildanun.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Moh. Djazman Addin S., S.Si., M.Si . 2. Elok Faiqoh, S.Pd.I., M.Pd.
Uncontrolled Keywords: Motion Graphic, Promotional Media, Kindergarten Wildanun. Motion Graphic, Media Promosi, Taman Kanak-Kanak Wildanun.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Makasar > Prodi Multimedia
Depositing User: Yasril Al-Fatih
Date Deposited: 10 Oct 2023 08:33
Last Modified: 10 Oct 2023 08:33
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7288

Actions (login required)

View Item
View Item