Pembuatan Feed Instagram Untuk Meningkatkan Brand Awareness Pada C'Bezt Fried Chicken Maros

Nurlaili, Maghfirli (2023) Pembuatan Feed Instagram Untuk Meningkatkan Brand Awareness Pada C'Bezt Fried Chicken Maros. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pembuatan Feed Instagram Untuk Meningkatkan Brand Awareness Pada C'Bezt Fried Chicken Maros] Text (Pembuatan Feed Instagram Untuk Meningkatkan Brand Awareness Pada C'Bezt Fried Chicken Maros)
LAPORAN Tugas Akhir Maghfirli Nurlaili.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution No Derivatives.

Download (821kB)

Abstract

Business competition is currently getting tighter, especially in the field of fast food
restaurants. Currently C'Bezt Fried Chicken Maros, only conducts direct
marketing activities on Fridays around the Maros regent's office. Although
currently many of the same competitors have carried out promotional activities on
Instagram. Meanwhile, C'Bezt Fried Chicken Maros has not promoted through
Instagram for a long time. To increase brand awareness, entrepreneurs must
utilize social media such as Instagram to promote. Through an attractive
Instagram feed, which is uploaded on Instagram, entrepreneurs can build a brand
image. The purpose of writing is to create an Instagram feed to increase brand
awareness at C'bezt Fried Chicken Maros. The literature review is Social Media,
Instagram, Social Media Marketing, Brand and Brand Awareness. The writing
method used is the interview method and the observation method. The results of
the discussion, from the existing feed design on the C'Bezt Fried Chicken Maros
Instagram, the author distributed questionnaires and found the majority of
respondents agreed. So the Instagram feed design created by the author
succeeded in increasing the brand awareness of @cbeztfriedchicken_maros
followers.
Keywords: Social Media, Brand Awareness, Instagram feed

Persaingan usaha saat ini semakin ketat terutama di bidang restoran cepat saji.
Saat ini C’Bezt Fried Chicken Maros, hanya melakukan kegiatan pemasaran
langsung pada hari jum’at disekitar kantor bupati Maros. Walaupun saat ini
banyak pesaing yang sama yang sudah melakukan kegiatan berpromosi di
Instagram. Sedangkan, C’Bezt Fried Chicken Maros sudah dalam waktu yang
lama tidak melakukan promosi melalui instagram.Untuk meningkatkan brand
awareness, pengusaha harus memanfaatkan media sosial seperti instagram untuk
berpromosi. Melalui feed instagram yang menarik, yang di upload di Instagram
pengusaha dapat membangun citra merek. Tujuan penulisan adalah pembuatan
feed instagram untuk meningkatkan brand awareness pada C’bezt Fried Chicken
Maros. Tinjauan pustakanya yaitu Media Sosial, Instagram, Pemasaran Media
Sosial, Brand dan Brand Awareness. Metode penulisan yang digunakan adalah
metode wawancara dan metode observasi. Hasil pembahasan, dari desain feed
yang ada pada instagram C’Bezt Fried Chicken Maros. Penulis membagikan
kuesioner dan menemukan mayoritas responden setuju. Maka desain feed
Instagram yang dibuat penulis berhasil meningkatkan brand awareness followers
@cbeztfriedchicken_maros.
Kata Kunci : Media Sosial, Brand Awareness, feed Instagram

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. H. Suardi,S.Sos.,M.Si 2. Ahmad Irfan Abdullah,S.Kom.,M.Cs.
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Brand Awareness, feed Instagram
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Makasar > Prodi Periklanan
Depositing User: Maghfirli Nurlaili
Date Deposited: 12 Oct 2023 07:37
Last Modified: 12 Oct 2023 07:37
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7387

Actions (login required)

View Item
View Item