PERANCANGAN DESAIN LOGO PADA UMKM JANJI BOBA DI MEDAN

Dwi Basuki, Anzani (2023) PERANCANGAN DESAIN LOGO PADA UMKM JANJI BOBA DI MEDAN. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
null (1).pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

ABSTRAK

UMKM Janji Boba is one of the micro businesses that want to improve their identity and promotion. In this millennial era, logo design has an important role in introducing business to the general public. This research uses observation, interview, and literature study methods to overcome identified problems, such as the lack of a clear identity, lack of public awareness about the Janji Boba brand and logo, and difficulties in introducing business identity to a wider audience. The end result is a logo design that is applied to various promotional media such as cups, efrons, clothes, hats and catalogs. This logo was designed with simple, attractive, and easy to understand design principles. With this logo, it is hoped that UMKM Janji Boba can increase public awareness about their business. This research concludes that the logo design process involves pre-production, production, and post-production stages. With the right logo, Janji Boba can build a strong identity and enhance their product promotion.

UMKM Janji Boba adalah salah satu usaha mikro yang ingin meningkatkan identitas dan promosi mereka. Dalam era millennial ini, desain logo memiliki peran penting dalam memperkenalkan usaha kepada khalayak ramai. Penelitian ini menggunakan metode observasi, wawancara, dan studi pustaka untuk mengatasi masalah yang diidentifikasi, seperti kurangnya identitas yang jelas, kurangnya kesadaran masyarakat tentang brand dan logo Janji Boba, serta kesulitan memperkenalkan identitas usaha kepada khalayak yang lebih luas. Hasil akhirnya adalah perancangan logo yang diterapkan pada berbagai media promosi seperti cup, efron, baju, topi, dan katalog. Logo ini dirancang dengan prinsip desain yang simpel, menarik, dan mudah dipahami. Dengan adanya logo ini, diharapkan UMKM Janji Boba dapat meningkatkan kesadaran masyarakat tentang usaha mereka. Penelitian ini memberikan kesimpulan bahwa proses perancangan logo melibatkan tahap pra-produksi, produksi, dan pasca-produksi. Dengan logo yang tepat, Janji Boba dapat membangun identitas yang kuat dan meningkatkan promosi produk mereka.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Komda Saharja, S.Kom, M.Pd Sofi Andriyanti, S.Pd., M.Sn.
Uncontrolled Keywords: Desain, Logo, UMKM
Subjects: N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Anzani Dwi Basuki
Date Deposited: 18 Oct 2023 07:50
Last Modified: 18 Oct 2023 07:50
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7576

Actions (login required)

View Item
View Item