PEMBUATAN COMPANY PROFILE PT. KANA CIPTA MEDIA MELALUI VIDEO MOTION GRAPHIC

Achmad, Habiburrahman (2023) PEMBUATAN COMPANY PROFILE PT. KANA CIPTA MEDIA MELALUI VIDEO MOTION GRAPHIC. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PEMBUATAN COMPANY PROFILE PT. KANA CIPTA MEDIA MELALUI VIDEO MOTION GRAPHIC] Text (PEMBUATAN COMPANY PROFILE PT. KANA CIPTA MEDIA MELALUI VIDEO MOTION GRAPHIC)
Preliminary-19012053.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (3MB)

Abstract

ABSTRACT
In this era of technological development, the presence of a creative company profile can be one of the key elements in the strategy of communicating and promoting corporate identity. By combining visual and narrative power, companies can produce company profile videos that are engaging, informative and stunning. The importance of a motion graphic company profile video lies in its ability to blend business data with visual creativity. These videos can also be easily reaching a wider audience. The company profile video development method includes observation and interviews, video design, implementation and testing. This research produces information media in the form of Kana Cipta Media's corporate identity in the form of motion graphic videos. The results of the questionnaire trial that has been filled out by 16 employees of PT Kana Cipta Media stated a score of 713 points from a maximum score of 800 points, then obtained a score of 89.125%. The conclusion is that the Company profile of Kana Cipta Media through Motion graphic Video is very feasible to be published.

Keywords : Technology Development, Company profile, Motion graphic Video.

ABSTRAK
Dalam era perkembangan teknologi, hadirnya company profile yang kreatif dapat menjadi salah satu elemen kunci dalam strategi mengkomunikasikan dan mempromosikan identitas perusahaan. Dengan menggabungkan kekuatan visual dan naratif, perusahaan dapat menghasilkan company profile yang menarik dan informatif. Pentingnya video company profile motion graphic terletak pada kemampuannya untuk memadukan data bisnis dengan kreativitas visual. Dalam dunia yang semakin terhubung secara digital, video ini juga dapat dengan mudah dibagikan melalui platform online untuk jangkauan audiens yang lebih luas. Adapun metode pengembangan video company profile meliputi observasi dan wawancara, perancangan video, implementasi dan pengujian. Penelitian ini menghasilkan media informasi berupa identitas perusahaan Kana Cipta Media dalam bentuk video motion graphic. Hasil uji coba kuesioner yang telah diisi oleh 16 pegawai Kana Cipta Media menyatakan skor sebanyak 713 poin dari nilai maksimal 800 poin, maka didapatkan angka 89,125%. Kesimpulan dari penelitian ini yakni Company profile PT. Kana Cipta Media Melalui Video Motion graphic sudah sangat layak untuk dipublikasikan.

Kata Kunci : Perkembangan Teknologi, Company profile, Video Motion graphic.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Deni Kuswoyo, M. Kom 2. Sanjaya Pinem, S. Kom, M.Sc
Uncontrolled Keywords: Perkembangan Teknologi, Company profile, Video Motion graphic
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Rekayasa Multimedia
Depositing User: Habiburrahman Achmad
Date Deposited: 17 Oct 2023 06:07
Last Modified: 17 Oct 2023 06:07
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7603

Actions (login required)

View Item
View Item