Strategi Penerapan Konten Instagram 'Ayo Jalan Travel' Dalam Mempromosikan Kepulauan Seribu

Nur Fitriani, Annisa (2023) Strategi Penerapan Konten Instagram 'Ayo Jalan Travel' Dalam Mempromosikan Kepulauan Seribu. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Strategi Penerapan Konten Instagram 'Ayo Jalan Travel' Dalam Mempromosikan Kepulauan Seribu] Text (Strategi Penerapan Konten Instagram 'Ayo Jalan Travel' Dalam Mempromosikan Kepulauan Seribu)
Tugas Akhir_Annisa Nur Fitriani_20330028_Periklanan_Polimedia 2023.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (667kB)

Abstract

The Thousand Islands, as one of the leading tourism destinations in Indonesia, has great potential to attract tourists. However, in the current digital era, tourism promotion has shifted from traditional media to online platforms, including social media. Instagram, as one of the most popular social media, offers great opportunities to promote tourist destinations with attractive and interactive visual content. To implement the Instagram @ayojalantravel content strategy in promoting the Thousand Islands, the research method used is analysis by collecting data from various sources, including the Instagram account @ayojalantravel, and publications related to Thousand Islands tourism. The results of implementing the content strategy show that the writer as a social media specialist has implemented an effective strategy for implementing Instagram content in promoting the Seribu Islands. In this case, visual content such as photos and videos of destinations, travel stories, as well as interesting information and the uniqueness of the islands in the Thousand Islands are the main keys in attracting Instagram audiences to visit.
Keywords: Thousand Islands, Promotion, Strategy, Instagram, social media specialist

Kepulauan Seribu, sebagai salah satu destinasi pariwisata unggulan di Indonesia, memiliki potensi yang besar untuk menarik wisatawan. Namun, dalam era digital saat ini, promosi pariwisata telah bergeser dari media tradisional ke platform online, termasuk media sosial. Instagram, sebagai salah satu media sosial yang paling populer, menawarkan peluang besar untuk mempromosikan destinasi wisata dengan konten visual yang menarik dan interaktif. Untuk menerapkan strategi konten Instagram @ayojalantravel dalam mempromosikan Kepulauan Seribu, metode penelitian yang digunakan adalah analisis dengan mengumpulkan data dari berbagai sumber, termasuk akun instagram @ayojalantravel,dan publikasi terkait pariwisata Kepulauan Seribu. Hasil penerapan strategi konten menunjukkan bahwa penulis sebagai social media specialist telah mengimplementasikan strategi penerapan konten Instagram yang efektif dalam mempromosikan Kepulauan Seribu. Dalam hal ini, konten visual seperti foto dan video destinasi, cerita perjalanan, serta informasi menarik dan keunikan pulau-pulau di Kepulauan Seribu menjadi kunci utama dalam menarik minat para audiens Instagram untuk berkunjung.
Kata Kunci : Kepulauan Seribu, Promosi, Strategi, Instagram, social media specialist

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Sartika Ekadyasa S.Kom.,M.I.Kom. ; 2. Pahala Basuki S.I.Kom.
Uncontrolled Keywords: Kepulauan Seribu, Promosi, Strategi, Instagram, social media specialist, Thousand Islands, Promotion, Strategy, Instagram, social media specialist
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Annisa Nur Fitriani
Date Deposited: 19 Oct 2023 07:45
Last Modified: 19 Oct 2023 07:45
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7707

Actions (login required)

View Item
View Item