PERANCANGAN DESAIN LOGO USAHA UMKM URAAA COFFEE SEBAGAI BENTUK BRAND IDENTITY

Hairani, Putri (2023) PERANCANGAN DESAIN LOGO USAHA UMKM URAAA COFFEE SEBAGAI BENTUK BRAND IDENTITY. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
LAPORAN TA PUTRI HAIRANI.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

This study identifies the main problems faced by "URAAA COFFEE" and analyzes the potential of social media as a promotional tool. The research method used is observation and interviews. The results of the study show three main problems: lack of information from social media as a means of promotion, limited space which causes inconvenience to buyers when it is crowded, and limited costs for expanding the business. It is suggested to "URAAA COFFEE" to utilize social media with consistent and informative content to increase customer visibility and interest. Repairs and expansion of business premises facilities are also required to create a comfortable environment for buyers. Additional sources of funding can be sought through partnerships or loans. This research also produces logo designs that can be applied to promotional banners to enhance brand image and attract customer attention. With the implementation of the recommendations, it is hoped that "URAAA COFFEE" can overcome problems and increase its operational success.

Penelitian ini mengidentifikasi permasalahan utama yang dihadapi oleh "URAAA COFFEE" dan menganalisis potensi sosial media sebagai alat promosi. Metode penelitian yang digunakan adalah observasi dan wawancara. Hasil penelitian menunjukkan tiga permasalahan utama: kurangnya informasi dari sosial media sebagai wadah promosi, keterbatasan tempat yang mengakibatkan ketidaknyamanan pembeli saat ramai, dan keterbatasan biaya untuk memperluas usaha. Disarankan kepada "URAAA COFFEE" untuk memanfaatkan sosial media dengan konten yang konsisten dan informatif untuk meningkatkan visibilitas dan minat pelanggan. Perbaikan dan perluasan fasilitas tempat usaha juga diperlukan untuk menciptakan lingkungan yang nyaman bagi pembeli. Sumber pendanaan tambahan dapat dicari melalui kemitraan atau pinjaman. Penelitian ini juga menghasilkan rancangan logo yang dapat diterapkan pada banner promosi untuk meningkatkan citra merek dan menarik perhatian pelanggan. Dengan implementasi rekomendasi, diharapkan "URAAA COFFEE" dapat mengatasi permasalahan dan meningkatkan keberhasilan operasionalnya.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Drs. H. Salam Irianto Nadeak, M. Pd Faudunasokhi Telaumbanua, SE.,MM
Uncontrolled Keywords: Logo, Banner, Permasalahan danPotensi Sosial Media pada Usaha “URAAA COFFEE”
Subjects: N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Putri Hairani
Date Deposited: 25 Oct 2023 05:34
Last Modified: 25 Oct 2023 05:34
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7811

Actions (login required)

View Item
View Item