PERANCANGAN DESAIN LOGO UMKM TRIANA CAKE SEBAGAI BRAND IDENTITY

Satrial Barru bremamana, Edi (2023) PERANCANGAN DESAIN LOGO UMKM TRIANA CAKE SEBAGAI BRAND IDENTITY. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Edi TA.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

The object in the form of a logo for the Triana Cake UMKM company will be designed by the author and the purpose of this writing is to describe the logo design process, to find out the results of the logo design, and to find out the application of the logo design to Triana Cake UMKM. The design of this logo design demands an understanding of the essence of the visual world and art. A logo can be a differentiator between one company and another to be better known and attract the wider community, but UMKM Triana Cake does not have a visual identity in the form of a logo. This design was carried out to create a visual identity for UMKM Triana Cake. The method used to collect data is to do a literature study, interviews and observations. In this design research, data analysis is carried out in a visual form so that a concept that is adapted to the data can be created. This design produces a logo and design support that is implemented in the form of a GSM (Graphic Standard Manual) as a guideline for using a visual identity in the form of a logo so that UMKM Triana Cake will have a good visual identity and have its own value in terms of visuals that are consistent with one another. The end of the process of designing a logo design, applying the concept and the final result of designing this logo includes ideas and explanations on how to use a logo design such as rules for colors, fonts and other components.

Objek yang berupa logo untuk perusahaan UMKM Triana Cake ini akan dirancang oleh penulis dan tujuan penulisan ini untuk menguraikan proses perancangan logo, untuk mengetahui hasil desain logo, dan untuk mengetahui penerapan desain logo pada UMKM Triana Cake. Perancangan desain logo ini menuntut pemahaman terhadap esensi dunia visual dan seni. Logo dapat menjadi pembeda antara satu perusahan dengan perusahaan lainnya untuk lebih dikenal dan menarik masyarakat luas, namun UMKM Triana Cake tidak memiliki identitas visual berupa logo. Perancangan ini dilakukan untuk membuat identitas visual dari UMKM Triana Cake. Metode yang digunakan untuk mengumpulkan data adalah melakukan studi pustaka, wawancara serta observasi. Dalam penelitian perancangan ini dilakukan analisa data dalam bentuk visual sehingga dapat membuat konsep yang disesuaikan dengan data tersebut. Perancangan ini menghasilkan logo dan pendukung desain yang diterapkan dalam bentuk GSM (Graphic Standard Manual) sebagai pedoman penggunaan identitas visual yang berupa logo sehingga UMKM Triana Cake akan memiliki identitas visual yang baik serta memiliki nilai tersendiri dari segi visual yang konsisten satu dengan yang lainnya. Akhir dari proses perancangan desain logo, penerapan konsep dan hasil akhir dari perancangan desain logo ini mencakup ide dan penjelasan tentang cara menggunakan desain logo seperti peraturan untuk warna, huruf dan komponen lainnya..

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Komda Saharja S.Kom ., M.Kom Faudunasokhi Telaumbanua SE., MM
Uncontrolled Keywords: Logo, Perancangan, dan Identitas Visual
Subjects: N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis
Depositing User: EDI SATRIAL BARRU BREMAMANA
Date Deposited: 25 Oct 2023 05:22
Last Modified: 25 Oct 2023 05:22
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7812

Actions (login required)

View Item
View Item