PROSES PEMBUATAN KONTEN WEBSITE PH INSTITUTE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PERIODE JANUARI – JUNI 2023

Novyanti, Sisca (2023) PROSES PEMBUATAN KONTEN WEBSITE PH INSTITUTE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PERIODE JANUARI – JUNI 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PROSES PEMBUATAN KONTEN WEBSITE PH INSTITUTE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PERIODE JANUARI – JUNI 2023] Text (PROSES PEMBUATAN KONTEN WEBSITE PH INSTITUTE UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PERIODE JANUARI – JUNI 2023)
Preliminary_ 20330141.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (544kB)

Abstract

In a start-up business, the biggest challenge is the difficulty of building branding awareness in the community for a business that has just been started, the website can also be used as a promotional medium carried out by the company. Therefore, an attractive visual design is also needed to build a professional image in the eyes of the public towards the company and lead to an increase in CTR on the company's website using the AIDA method and data collection techniques in terms of observation, interviews, and literature review because in fact an attractive visual content design has succeeded in increasing CTR on the PT website. PH Institute and of course it will continue with the success of increasing brand awareness in the community.

Didalam usaha start-up tantangan paling besar adalah sulitnya membangun branding awareness kepada masyarakat terhadap usaha yang baru dirintis, website juga dapat digunakan sebagai media promosi yang dilakukan oleh perusahaan. Oleh sebab itu diperlukan pula desain visual yang menarik untuk membangun citra professional dimata masyarakat terhadap perusahaan dan berujung pada peningkatan CTR pada website perusahaan dengan menggunakan metode AIDA dan tehnik pengumpulan data dari segi observasi, wawancara, hingga kajian pustaka karena pada kenyataan nya desain konten visual yang menarik berhasil meningkatkan CTR pada website PT. PH Institute dan pastinya berkesinambungan dengan berhasilnya meningkatkan brand awareness di masyarakat.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Hawa Asma Ul Husna, S.Pd, M.Hum 2. Drs. Hilwan Arif
Uncontrolled Keywords: Website, Graphic Desain, Branding Awareness, CTR
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Sisca Novyanti
Date Deposited: 30 Oct 2023 01:32
Last Modified: 30 Oct 2023 01:32
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7879

Actions (login required)

View Item
View Item