UJI PENERIMAAN PASAR PADA PRODUK SOSIS AYAM DENGAN PENAMBAHAN DAGING ANALOG DARI PROTEIN KEDELAI

Maulansyah, Rivki (2024) UJI PENERIMAAN PASAR PADA PRODUK SOSIS AYAM DENGAN PENAMBAHAN DAGING ANALOG DARI PROTEIN KEDELAI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
TUGAS AKHIR RIVKI MAULANSYAH - UJI PENERIMAAN PASAR PADA PRODUK SOSIS AYAM DENGAN PENAMBAHAN DAGING ANALOG DARI PROTEIN KEDELAI.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (281kB)

Abstract

Market acceptance testing is an evaluation used to assess whether a new product is accepted or not among the public, by looking for the public's response to the product. This research aims to find out and test the market acceptance of the product "chicken sausage with the addition of meat analogs made from soy protein". The steps used in this research are filling out a questionnaire survey accompanied by product sales, and distribution of several testers to Polimedia culinary arts students, as well as creating an STP Segmenting, Targeting and Positioning analysis strategy. Data obtained from the questionnaire survey shows that there are many positive responses to this product in terms of delicious taste, attractive product appearance and attractive labels, affordable product price, namely Rp. 7,000, potentially viable on the market. Accompanied by criticism and suggestions for good sausage products, labels and packaging with the aim of product development and improvement.

Uji penerimaan pasar merupakan sebuah evaluasi yang digunakan untuk menilai suatu produk baru apakah diterima atau tidak di kalangan masyarakat, dengan cara mencari tanggapan masyarakat terhadap produk tersebut. penelitian ini bertujuan untuk mencari tahu dan menguji penerimaan pasar produk ”sosis ayam dengan tambahan daging analog dari protein kedelai”. Langkah – Langkah yang digunakan dalam penelitian ini ialah dengan mengisi survei kuesioner yang disertai dengan penjualan produk, dan pembagian beberapa tester kepada mahasiswa seni kuliner polimedia serta membuat strategi analisa STP Segmenting, Targeting dan Positioning. Data yang diperoleh dari survei kuesioner menunjukan banyaknya respon positif terhadap produk ini dari segi rasa yang enak, tampilan produk yang menarik dan label yang menarik, harga produk yang terjangkau yaitu Rp. 7.000, berpotensi layak berada dipasaran. Disertai dengan kritik dan saran untuk produk sosis , label dan kemasan yang baik dengan tujuan untuk pengembangan dan perbaikan produk.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Fristi Bellia Annishia, S.KM., M.Par., M.M. Anindita Budi Astuti, S.E., M.M.
Uncontrolled Keywords: Uji penerimaan pasar, sosis ayam, STP, produk
Subjects: A General Works > AZ History of Scholarship The Humanities
L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Pariwisata > Prodi Seni Kuliner
Depositing User: Rivki Maulansyah
Date Deposited: 20 Aug 2024 02:16
Last Modified: 20 Aug 2024 02:16
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8110

Actions (login required)

View Item
View Item