Redesain Logo dan Perancangan Identitas Visual UMKM Milmel Bakery

Shahrir, Siti (2024) Redesain Logo dan Perancangan Identitas Visual UMKM Milmel Bakery. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of TA2024_A_25_SITI_SHAHRIR_Laporan.pdf] Text
TA2024_A_25_SITI_SHAHRIR_Laporan.pdf

Download (944kB)

Abstract

ABSTRACT
This final task took the theme of Redesign Logo, with the main object being UMKM (Micro, Small, and Medium Business) bakery named Milmel Bakery, whose location is at the West Conference No. 29B, Kec Pancoran 12770. The methods used in redesigning this logo are qualitative methods with data collection techniques such as interviews, observations, and library studies. The purpose and benefits of this re-design of the logo is to create a strong visual identity of Milmel Bakery with a simple and elegant concept as well as consistent in its application so that it can connect with the consumer emotionally through a powerful visual. The result of this final task was the redesign of the logo and the Graphic Standard Manual as the main work, and support media such as Posters, Flyers, Bread Packaging, Stationery, and Merchandise put emphasis on the consistent implementation of the logos on a variety of media, thereby enhancing the visual appeal, communication, and memory of this bakery brand.
Keywords: Identity visual, redesign, logo.

ABSTRAK
Karya Tugas Akhir ini mengambil tema Redesain Logo, dengan objek utamanya yaitu UMKM (Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah) toko roti bernama Milmel Bakery, yang lokasinya berada di Jl. Pengadegan Barat No. 29B, Kec Pancoran 12770. Metode yang digunakan dalam redesain logo ini adalah dengan metode kualitatif dengan teknik pengumpulan data berupa wawancara, observasi, dan studi pustaka. Tujuan dan Manfaat dari redesain logo ini adalah untuk membuat identitas visual Milmel Bakery yang kuat dengan konsep simpel dan elegan serta konsisten dalam pengaplikasiannya sehingga dapat terhubung dengan konsumen secara emosional melalui sebuah visual yang kuat. Hasil dari tugas akhir ini berupa redesain logo dan Graphic Standard Manual sebagai karya utama, dan media pendukung berupa Poster, Flyer, Kemasan Roti, Stationery, dan Merchandise memberikan penekanan pada implementasi logo yang konsisten pada berbagai media, sehingga dapat meningkatkan daya tarik visual, komunikasi, dan daya ingat merek toko roti ini.
Kata kunci: Identitas visual, redesain, logo.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Irpan Riana S.Sn., M.Sn. ; 2. Yayah Nurasiah M.Pd.
Uncontrolled Keywords: Identitas visual, redesain, logo, Identity visual, redesign, logo
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration
N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Siti Shahrir
Date Deposited: 30 Aug 2024 04:16
Last Modified: 30 Aug 2024 04:16
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8463

Actions (login required)

View Item
View Item