PERANCANGAN WEBSITE UNTUK PENGENALAN PRODUK PADA TOKO BAJU TRICKLEID

Priambodo, Gilang (2024) PERANCANGAN WEBSITE UNTUK PENGENALAN PRODUK PADA TOKO BAJU TRICKLEID. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF JAKARTA.

[thumbnail of PERANCANGAN WEBSITE UNTUK PENGENALAN  PRODUK PADA TOKO BAJU TRICKLEID] Text (PERANCANGAN WEBSITE UNTUK PENGENALAN PRODUK PADA TOKO BAJU TRICKLEID)
PERBAIKAN 2 PRELIMINARY GILANG PRIAMBODO_20240050_MM7B.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (829kB)

Abstract

ABSTRAK

This study aims to design a Trickleid clothing store website with a focus on serving as an informative platform, including engaging and interactive product introductions. Currently, Trickleid's informational media is considered somewhat ineffective. A proper approach to potential customers is crucial for providing a good shopping experience. The Trickleid website incorporates features such as a well-structured product catalog and an efficient search function to facilitate product selection for potential customers. The use of a Live Chat feature on the website represents a form of effective communication approach, allowing visitors to easily interact directly with store administrators. The development method for this website system utilizes the waterfall method, gathering data through interviews, literature review, and questionnaires. The website underwent usability Testing, achieving a highly agreeable score of 92%, indicating its effectiveness, especially in information dissemination.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk merancang sebuah website toko baju Trickleid dengan fokus sebagai media informasi salah satunya pengenalan produk yang menarik dan interaktif. Trickleid saat ini memiliki media informasi yang terbilang masih kurang efektif, Pendekatan yang baik kepada calon konsumen tentu membuat pengalaman belanja yang baik. website Trickleid yang terdapat fitur-fitur seperti katalog produk yang terstruktur dengan baik, fitur pencarian yang efektif sehingga dapat memudahkan calon konsumen dalam memilih produk. Penggunaan fitur Live chat pada website merupakan bentuk cara pendekatan komunikasi yang baik agar pengunjung dapat dengan mudah berkomunikasi langsung dengan admin toko. adapun Metode pengembangan sistem website ini menggunakan metode waterfall untuk pengambilan datanya melalui wawancara, studi literatur dan kuesioner, Website ini diuji dengan metode usability Testing dan meraih skor sangat setuju 92%, dengan begitu website dapat dikatakan efektif terutama dalam penyampaian informasi.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Sari Setyaning Tyas., MTI 2. Dwi Mandasari Rahayu., S.P., M.M
Uncontrolled Keywords: Keywords: clothing store website, informational media, interactive website, Live Chat feature Kata Kunci: Website toko baju, media informasi, website interaktif, fitur live chat
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Rekayasa Multimedia
Depositing User: Gilang Priambodo
Date Deposited: 29 Aug 2024 01:57
Last Modified: 29 Aug 2024 01:57
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8496

Actions (login required)

View Item
View Item