PERANCANGAN GAME PENGENALAN HEWAN BERBASIS ANDROID DI TK NEGERI VIII BEKASI

Raphael, Albert (2024) PERANCANGAN GAME PENGENALAN HEWAN BERBASIS ANDROID DI TK NEGERI VIII BEKASI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN GAME PENGENALAN HEWAN BERBASIS ANDROID DI TK NEGERI VIII BEKASI] Text (PERANCANGAN GAME PENGENALAN HEWAN BERBASIS ANDROID DI TK NEGERI VIII BEKASI)
Preliminary_20240014.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (894kB)

Abstract

Game development as an interactive learning platform is lacking the use of the android platform in the teaching and learning process because many games damage children in their growth and development of learning in themselves, there is no knowledge about the use of electronic media as learning materials in the form of games. the author's goal of making this research is to be able to create and design an android-based animal introduction game application at TK Negeri VIII Bekasi. The results of this study are in the form of an android-based animal introduction educational game learning media for early childhood. The author has completed the design and manufacture of the android-based Anizoo animal introduction educational game application as a learning medium for early childhood. The method used by the author in designing the application uses RAD as the development stage. Based on the results of application testing, this educational game application is suitable for use as a learning medium at TK Negeri VIII Bekasi.

Keywords: Educational Game, Android, Animal Recognition, RAD

Pengembangan game sebagai adanya platform pembelajaran interaktif sangat kurang penggunaan platform android dalam proses belajar mengajar karena banyak game yang merusak anak dalam tumbuh kembangnya belajar dalam dirinya, belum adanya pengetahuan mengenai penggunaan media elektronik sebagai bahan pembelajaran berupa permainan. tujuan penulis dari pembuatan Penelitian ini adalah untuk dapat merancang dan membuat aplikasi game pengenalan hewan berbasis android di TK Negeri VIII Bekasi. Hasil dari penelitian ini berupa Game edukasi pengenalan hewan berbasis android media pembelajaran untuk anak usia dini. Penulis telah menyelesaikan perancangan dan pembuatan aplikasi game edukasi pengenalan hewan Anizoo berbasis android sebagai media pembelajaran untuk anak usia dini. Metode yang digunakan penulis dalam merancangan aplikasi menggunakan RAD sebagai tahapan pengembangannya. Berdasarkan hasil pengujian aplikasi, aplikasi game edukasi ini sudah layak untuk digunakan sebagai media pembelajaran di TK Negeri VIII Bekasi.

Kata Kunci: Game Edukasi, Android, Pengenalan Hewan, RAD

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Deni Kuswoyo, S.Kom., M.Kom. ; 2. Herly Nurahmi, S.Si., M.Kom.
Uncontrolled Keywords: Game Edukasi, Android, Pengenalan Hewan,Educational Game, Animal Recognition, RAD
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Rekayasa Multimedia
Depositing User: Albert Raphael
Date Deposited: 30 Aug 2024 04:46
Last Modified: 30 Aug 2024 04:46
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8596

Actions (login required)

View Item
View Item