Pengelolaan Konten Instagram Permata Valley Batam sebagai Portofolio Properti Ekamas Mandiri Group Tahun 2024

Khaila Anggraeni, Syafira (2024) Pengelolaan Konten Instagram Permata Valley Batam sebagai Portofolio Properti Ekamas Mandiri Group Tahun 2024. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pengelolaan Konten Instagram Permata Valley Batam sebagai Portofolio Properti Ekamas Mandiri Group Tahun 2024] Text (Pengelolaan Konten Instagram Permata Valley Batam sebagai Portofolio Properti Ekamas Mandiri Group Tahun 2024)
Preliminary_Syafira Khaila Anggraeni_21330115.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Permata Valley Batam is one of the subsidiaries of Ekamas Mandiri Group which was only released in 2023. The company is engaged in the property business that aims to increase brand awareness of property projects, generate leads, and drive sales to achieve a successful exhibition. After Covid-19 subsided, the property business experienced a significant increase due to increased demand from property buyers due to increased demand from property buyers. The purpose of this writing is to find out the management of Instagram content Permata Valley Batam as a property portfolio of Ekamas Mandiri Group. The method of implementation carried out in the form of observation, literature study, and data search through the internet data search through the internet. In addition, the theory used is the AIDA method. The use of this theory is expected so that the results of the content uploaded on Instagram can attract the audience's attention about Permata Valley Batam. Instagram can attract the audience's attention about Permata Valley Batam and produce better performance such as increased content interactions.
Keywords: Communication, Advertising, Social Media, Content, Instagram, AIDA

Permata Valley Batam merupakan salah satu anak perusahaan dari Ekamas Mandiri Group yang baru dirilis pada tahun 2023. Perusahaan ini bergerak di bidang bisnis properti yang mempunyai tujuan untuk meningkatkan kesadaran merek proyek properti, menghasilkan prospek, dan mendorong penjualan untuk mencapai pameran yang sukses. Setelah Covid-19 mereda, bisnis properti mengalami kenaikan yang cukup signifikan karena adanya permintaan dari pembeli properti yang meningkat. Tujuan penulisan ini dibuat untuk mengetahui pengelolaan konten Instagram Permata Valley Batam sebagai portofolio properti Ekamas Mandiri Group. Adapun metode pelaksanaan yang dilakukan berupa observasi, studi pustaka, dan pencarian data melalui internet. Selain itu, teori yang digunakan berupa metode AIDA. Penggunaan teori ini diharapkan agar hasil konten yang diunggah di Instagram dapat menarik perhatian audience tentang Permata Valley
Batam dan menghasilkan performa lebih baik seperti meningkatnya content interactions.
Kata Kunci: Komunikasi, Periklanan, Media Sosial, Konten, Instagram, AIDA

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Rizky Kertanegara, S.S.,M.Si.,CIAL ; 2. Pahala Basuki, M.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Komunikasi, Periklanan, Media Sosial, Konten, Instagram, AIDA, Communication, Advertising, Social Media, Content, Instagram
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Syafira Khaila Anggraeni
Date Deposited: 29 Aug 2024 03:45
Last Modified: 29 Aug 2024 03:45
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8966

Actions (login required)

View Item
View Item