LAPORAN TUGAS AKHIR INTRODUKSI PRODUK GEL'I DARI EKSPERIMEN GELATO ANDALIMAN

Kayla, Gita Putri Ramadhani (2024) LAPORAN TUGAS AKHIR INTRODUKSI PRODUK GEL'I DARI EKSPERIMEN GELATO ANDALIMAN. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of KAYLA GITA PUTRI RAMADHANI-2024.pdf] Text
KAYLA GITA PUTRI RAMADHANI-2024.pdf

Download (565kB)

Abstract

Abstract
The culinary industry is developing rapidly in the current era. Innovations in culinary products continue to be carried out. Gelato is a dessert that has become popular recently. However, not everyone can enjoy it because the price of gelato is relatively expensive. Therefore, researchers created gelato at a cheaper price using a composition of andaliman spices and passion fruit. The aim of this research is to design a logo for Andaliman gelato products with the GEL'I brand and introduce GEL'I products through social media. Data collection was carried out through observation, library methods, and questionnaires related to product introduction. The design of the GEL'I product logo involved collaboration with the design team to ensure the vision matched, with the hope of expanding the knowledge and appeal of andaliman gelato in the market. The Andaliman Gelato logo combines two main elements, namely a picture mark which visually reflects the character of Andaliman Gelato, and a letter mark which displays the name "Andaliman Gelato" in clear and easy to read writing. GEL'I product introductions are carried out through Instagram accounts using storytelling techniques through product introduction videos on YouTube with a link in GEL'I's Instagram bio, utilizing hashtags for content identity and easy searching, uploading content regularly for ongoing engagement, maximizing Instagram features, and apply the Design Thinking method.
Keywords: dessert, gelato, andaliman, product innovation

Abstrak
Industri kuliner berkembang pesat pada era sekarang. Inovasi terhadap produk- produk kuliner terus dilakukan. Gelato merupakan dessert yang sedang populer belakangan ini. Maka dari itu, penulis menciptakan gelato dengan harga yang lebih murah menggunakan komposisi rempah andaliman dan buah markisa. Tujuan penelitian ini adalah merancang logo produk gelato andaliman dengan merek GEL’I dan melakukan introduksi produk GEL’I melalui sosial media. Pengumpulan data dilakukan melalui observasi, metode kepustakaan, dan kuisioner terkait introduksi produk. Desain logo produk GEL’I melibatkan kolaborasi dengan tim desain untuk memastikan kesesuaian visi, dengan harapan dapat memperluas pengetahuan dan daya tarik gelato andaliman di pasar. Logo gelato andaliman menggabungkan dua elemen utama yaitu picture mark yang mencerminkan karakter gelato andaliman secara visual, dan letter mark yang menampilkan nama "gelato andaliman" dalam tulisan yang jelas dan mudah terbaca. Introduksi produk GEL’I dilakukan melalui akun Instagram menggunakan teknik storytelling melalui video introduksi produk di YouTube dengan link di bio Instagram GEL’I, memanfaatkan hashtag untuk identitas konten dan pencarian mudah, mengunggah konten secara teratur untuk keterlibatan yang berkelanjutan, maksimalkan fitur Instagram, serta menerapkan metode Design Thinking.
Kata Kunci: dessert, gelato, andaliman, inovasi produk

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dr. Handika Dany Rahmayanti, S.Si., M.Si (Pembimbing I) 2. Muhamad Ridwan, S.I.Kom., M.M (Pembimbing II)
Uncontrolled Keywords: dessert, gelato, andaliman, product innovation. dessert, gelato, andaliman, inovasi produk.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Pariwisata > Prodi Seni Kuliner
Depositing User: Kayla Gita Putri Ramadhani
Date Deposited: 30 Aug 2024 02:00
Last Modified: 30 Aug 2024 02:00
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8989

Actions (login required)

View Item
View Item