Pengelolaan Key Opinion Leader Brand Chicgirl Untuk Meningkatkan Pengikut Di Akun Tiktok Tahun 2024

Febiola Mahmuda, Vinny (2024) Pengelolaan Key Opinion Leader Brand Chicgirl Untuk Meningkatkan Pengikut Di Akun Tiktok Tahun 2024. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pengelolaan Key Opinion Leader Brand Chicgirl Untuk Meningkatkan Pengikut Di Akun Tiktok Tahun 2024] Text (Pengelolaan Key Opinion Leader Brand Chicgirl Untuk Meningkatkan Pengikut Di Akun Tiktok Tahun 2024)
PRELIMINARY VINNY FEBIOLA MAHMUDA (21330123)_TUGAS AKHIR.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (753kB)

Abstract

Chicgirl is a fashion brand that currently emphasizes beauty in women's appearance. The high competition in the fashion trade world makes Chicgirl think about the goal of its marketing strategy to reach a wider target audience. The use of "Key Opinion Leaders" is one of the strategies implemented by Chicgirl to increase followers on the Tiktok account. By using the right communication media in managing Key Opinion Leaders such as digital communication media. The platform used to support this strategy is Tiktok. By using the STP theory (Segmenting, Targeting, Positioning), AISAS and Marketing Funnel in managing "Key Opinion Leaders". The purpose of this final assignment is to describe the Management of "Key Opinion Leaders" on the Chicgirl Brand to increase the number of followers on the Tiktok platform. In managing Key Opinion Leaders, there are three stages, namely pre-production, production and post-production. The research methods applied are observation, literature studies and online data searches. The result of managing "Key Opinion Leaders" is that the selection of the right "Key Opinion Leaders" can increase followers on the Chicgirl Tiktok account.
Key Word: Key Opinion Leader, Chicgirl, Tiktok, Fashion.

Chicgirl merupakan brand fashion yang saat ini mengedepankan kecantikan pada penampilan wanita. Banyaknya persaingan pada dunia perdagangan fashion membuat Chicgirl memikirkan tujuan strategi pemasarannya bisa sampai pada audience yang ditargetkannya lebih luas. Penggunaan "Key Opinion Leader” merupakan salah satu strategi yang diterapkan oleh Chicgirl untuk meningkatkan pengikut pada akun Tiktok. Dengan menggunakan media komunikasi yang tepat dalam mengelola Key Opinion Leader seperti media komunikasi digital. Platform yang digunakan untuk mendukung strategi ini adalah Tiktok. Dengan menggunakan teori STP (Segmenting, Targeting, Positioning), AISAS dan Marketing Funnel dalam mengelola “Key Opinion Leader”. Tujuan tugas akhir ini adalah mendeskripsikan Pengelolaan “Key Opinion Leader” pada Brand Chicgirl untuk meningkatkan jumlah pengikut pada platform Tiktok. Dalam mengelola Key Opinion Leader terdapat tiga tahapan yaitu pra produksi, produksi dan pasca produksi. Metode penelitian yang diterapkan berupa observasi, studi pustaka dan penelusuran data online. Hasil dari pengelolaan “Key Opinion Leader” adalah pemilihan “Key Opinion Leader” yang tepat bisa meningkatkan pengikut pada akun Tiktok Chicgirl.
Kata Kunci: Key Opinion Leader, Chicgirl, Tiktok, Fashion.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Rizky Kertanegara, S.S., M. Si 2. Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB
Uncontrolled Keywords: Key Opinion Leader, Chicgirl, Tiktok, Fashion.
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4450 Databases
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Vinny Febiola Mahmuda
Date Deposited: 29 Aug 2024 02:18
Last Modified: 29 Aug 2024 02:18
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9074

Actions (login required)

View Item
View Item