IMPLEMENTASI FINITE STATE MACHINE DALAM PERMAINAN 2D PLATFORMER “YUGA PRAHARA”

Ardiansyah, Muhamad (2024) IMPLEMENTASI FINITE STATE MACHINE DALAM PERMAINAN 2D PLATFORMER “YUGA PRAHARA”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of IMPLEMENTASI FINITE STATE MACHINE DALAM PERMAINAN 2D PLATFORMER “YUGA PRAHARA”] Text (IMPLEMENTASI FINITE STATE MACHINE DALAM PERMAINAN 2D PLATFORMER “YUGA PRAHARA”)
Preliminary_20210044.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Platformer games have the core goal of moving characters so that they can move
from one point to another in an arena, either by running or jumping. One of the
factors that makes the game more interesting is the presence of NPC characters
who serve as enemies. Of course, a good enemy NPC design is the implementation
of smart agents so that it is able to make enemy NPC characters behave more
dynamically. The purpose of this study is for enemies to display dynamic and
responsive behavior to changes in the game.
Keyword: 2D Platformer, Finite State Machine

Game platformer memiliki tujuan inti untuk menggerakkan karakter sehingga dapat
berpindah tempat dari satu titik ke titik lain dalam sebuah arena baik itu dengan
gerakan berlari ataupun melompat. Salah satu faktor yang membuat permainan
dalam game lebih menarik adalah adanya karakter NPC yang bertugas sebagai
musuh. Tentu perancangan NPC musuh yang baik adalah dengan adanya
implementasi agen cerdas sehingga mampu membuat karakter NPC musuh
berperilaku lebih dinamis. Tujuan dari penelitian ini adalah agar musuh dapat
menampilkan perilaku yang dinamis dan responsif terhadap perubahan dalam
permainan.
Kata Kunci: 2D Platformer, Finite State Machine

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1.Nofiandri Setyasmara, M.T 2.Deni Kuswoyo, S.Kom., M.Kom
Uncontrolled Keywords: Keyword: 2D Platformer, Finite State Machine Kata Kunci: 2D Platformer, Finite State Machine
Subjects: L Education > L Education (General)
T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Permainan
Depositing User: Muhamad Ardiansyah
Date Deposited: 29 Aug 2024 01:42
Last Modified: 29 Aug 2024 01:42
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9146

Actions (login required)

View Item
View Item