DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US”

Ramadhan, Putra (2024) DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US”] Text (DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US”)
Preliminary_20210069.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

In today's digital era, gadgets have become an inseparable part of everyday life, including for children. The impact of gadgets on children makes them lazy to explore the environment around them, therefore a game called "Walk With Us" was created which aims to explore and search for objects on the road. To create a gaming experience in a game, ambience is needed to build an atmosphere that matches the theme of the game being played, in the form of assets, lighting, and sound. The type of asset used is lowpoly which has a distinctive style that is easily recognized. This style allows developers to experiment with colors, textures, and lighting to create an ambiance that fits the theme of the game they want to create. The results obtained in using the lowpoly style are in the form of 3d assets in the game "Walk With Us". Therefore, the author succeeded in creating an ambience in the game "Walk With Us" that can increase the player's desire to explore by using low poly 3D assets.
Keywords: Low Poly, Ambience, Parks and Cities, Adventure Games

Di era digital saat ini, gawai (gadget) menjadi bagian tak terpisahkan dari kehidupan sehari-hari, termasuk bagi anak-anak. Dampak dari gawai terhadap anak-anak membuatnya menjadi malas untuk mengeksplorasi lingkungan di sekitarnya, maka dari itu dibuatnya sebuah game yang bernama "Walk With Us" yang memiliki tujuan untuk mengeksplorasi dan mencari objek di jalan. Untuk menciptakan pengalaman bermain pada sebuah game diperlukannya ambience untuk membangun suasana yang sesuai dengan tema game yang dimainkan, berupa asset, pencahayaan, dan sound. Jenis aset yang digunakan adalah lowpoly yang memiliki gaya khas yang mudah dikenali. Gaya ini memungkinkan pengembang untuk bereksperimen dengan warna, tekstur, dan pencahayan untuk menciptakan ambience yang sesuai dengan tema game yang ingin dibuat. Hasil yang didapat dalam menggunakan gaya lowpoly adalah berupa asset 3d di dalam game "Walk With Us". Maka dari itu penulis berhasil membuat ambience dalam game “Walk With Us” yang dapat meningkatkan keinginan eksplorasi pemain dengan menggunakan asset 3D low poly.
Kata Kunci : Low Poly, Ambience, Taman dan Kota, Game Adventure

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Prilly Fitria Aziz, S.Kom., M.Kom. 2. Andrian, S.Kom., M.Kom.
Uncontrolled Keywords: Low Poly, Ambience, Parks and Cities, Adventure Games; Low Poly, Ambience, Taman dan Kota, Game Adventure
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NX Arts in general
T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Teknologi Permainan
Depositing User: Putra Ramadhan
Date Deposited: 29 Aug 2024 04:05
Last Modified: 29 Aug 2024 04:05
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9744

Actions (login required)

View Item
View Item