Pengelolaan Facebook Zhang Liang Malatang Singapura untuk Meningkatkan Engagement Audiens Tahun 2024

Khairunnisa, Rani (2024) Pengelolaan Facebook Zhang Liang Malatang Singapura untuk Meningkatkan Engagement Audiens Tahun 2024. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
Tugas Akhir_Rani Khairunnisa_21330087_Repository (Preliminary).pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Zhang Liang Malatang is a Chinese restaurant that is famous for its malatang menu. However, social media management that has not been maximized hinders companies from marketing their restaurants in the midst of an increasingly competitive culinary industry. The purpose of writing this final project is to find the right strategy and solution for managing the Facebook brand. The research methods used are observation and literature study. Content that meets the needs of the audience, a schedule of posting content during the audience's active time, and User Generated Content (UGC) can affect the increase in engagement on an account.
Keywords: Communication, Engagement, Facebook, Marketing, Social Media

Zhang Liang Malatang merupakan sebuah restoran asal Cina yang terkenal dengan menu malatangnya. Namun, pengelolaan media sosial yang belum maksimal menghambat perusahaan dalam memasarkan restoran mereka di tengah industri kuliner yang semakin kompetitif. Tujuan dari penulisan tugas akhir ini adalah untuk menemukan strategi dan solusi yang tepat dalam mengelola Facebook brand. Metode penelitian yang digunakan adalah observasi dan studi pustaka. Konten yang sesuai dengan kebutuhan audiens, jadwal posting konten di saat waktu aktif audiens, dan User Generated Content (UGC) dapat mempengaruhi naiknya engagement pada suatu akun.
Kata Kunci: Engagement, Facebook, Komunikasi, Media Sosial, Pemasaran

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Rizky Kertanegara, S.S., M.Si., CIAL 2. Pahala Basuki, M.I.kom
Uncontrolled Keywords: Engagement, Facebook, Komunikasi, Media Sosial, Pemasaran
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Rani Khairunnisa
Date Deposited: 26 Aug 2024 04:06
Last Modified: 26 Aug 2024 04:06
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9754

Actions (login required)

View Item
View Item