PERANCANGAN MEDIA PROMOSI PRODUK TAPADA ID BERBASIS MOTION GRAPHIC

Yusuf Dahlan, Tsaqila (2024) PERANCANGAN MEDIA PROMOSI PRODUK TAPADA ID BERBASIS MOTION GRAPHIC. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN MEDIA PROMOSI PRODUK TAPADA ID BERBASIS MOTION GRAPHIC] Text (PERANCANGAN MEDIA PROMOSI PRODUK TAPADA ID BERBASIS MOTION GRAPHIC)
Laporan TA_Tsaqila Yusuf Dahlan.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (462kB)

Abstract

ABSTRACT
CV Tapada Berkah Bersama or Tapada Id is a company that focuses on the screen printing and convection industry, but does not yet have motion graphic-based information media. Therefore, an attractive and clear promotional media such as motion graphics is needed, so that it can make it easier for buyers and prospective buyers to see what products are provided by Tapada Id. The author uses the method of data collection techniques by direct observation to Tapada Id, then interviews with the marketing manager and one of the employees at Tapada Id to find out what is not yet owned in the company, then a literature study is carried out. After that the author makes an attractive and clear product promotion media design by creating a product motion graphic that displays product images, prices, and brief image descriptions. The results of the evaluation from Tapada Id who conducted an assessment of the product motion graphic project, stated that this motion graphic-based product promotion media was suitable for use because it met Tapada Id's GSM (Graphic Standards Manual), namely colors and fonts to become motion graphic-based product promotion media.

ABSTRAK
CV Tapada Berkah Bersama atau Tapada Id merupakan sebuah perusahaan yang fokus bergerak dalam bidang industri sablon dan konveksi, tetapi belum memiliki media informasi berbasis motion graphic. Oleh karena itu, diperlukan suatu media promosi yang menarik dan jelas seperti motion graphic, sehingga dapat mempermudah pembeli dan calon pembeli untuk melihat apa saja produk yang disediakan oleh Tapada Id. Penulis menggunakan metode teknik pengumpulan data dengan cara observasi langsung ke Tapada Id, kemudian dilakukan wawancara bersama manajer marketing dan salah satu karyawan yang ada di Tapada Id untuk mengetahui apa yang belum dimiliki di dalam perusahaan, selanjutnya dilakukan studi pustaka. Setelah itu penulis membuat perancangan media promosi produk yang menarik dan jelas dengan membuat motion graphic produk yang menampilkan gambar produk, harga, dan keterangan gambar singkat. Hasil evaluasi dari pihak Tapada Id yang melakukan penilaian pada proyek motion graphic produk, menyatakan bahwa media promosi produk berbasis motion graphic ini sudah layak digunakan karena telah memenuhi GSM (Graphic Standar Manual) Tapada Id yaitu warna dan font untuk menjadi media promosi produk berbasis motion graphic.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Fadly Shabir, S.Kom., M.T. Ahmad Irfan Abdullah, S.Kom., M,Cs.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Motion Graphic, Promotional Media, Tapada Id Kata Kunci: Motion Graphic, Media Promosi, Tapada Id
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Makasar > Prodi Multimedia
Depositing User: Tsaqila Yusuf Dahlan
Date Deposited: 29 Aug 2024 03:04
Last Modified: 29 Aug 2024 03:04
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9981

Actions (login required)

View Item
View Item