Pembuatan Konten Video Lirik Untuk Meningkatkan Engagement Youtube Starhits Music

Fahrurozi, Mohammad (2024) Pembuatan Konten Video Lirik Untuk Meningkatkan Engagement Youtube Starhits Music. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pembuatan Konten Video Lirik Untuk Meningkatkan Engagement Youtube Starhits Music] Text (Pembuatan Konten Video Lirik Untuk Meningkatkan Engagement Youtube Starhits Music)
Pembuatan Konten Video Lirik Untuk Meningkatkan Engagement Youtube Starhits Music .pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (711kB)

Abstract

Lyric videos are music videos that feature lyrics as the main visual. Lyric videos are content that is popular with music fans because their appearance is simple but makes it easier for viewers to listen to the song while reading the lyrics. However, YouTube Starhits Music did not maximize lyric video content in the period November 2023 - January 2024 and there was a decline in engagement. The aim of this final assignment is to explain how to increase YouTube Starhits Music engagement through maximizing lyric video content. The data collection methods used in writing this final assignment were observation, literature study, and interviews. The results of creating lyric video content resulted in an increase in engagement of 8.9% in the period February - April 2024, which previously only got 5.7% in the period November 2023 - January 2024.
Keywords: Lyric Video, Starhits, Starhits Music, Music, Youtube

Video lirik merupakan video musik yang menampilkan lirik sebagai visual utama.
Video lirik menjadi konten yang digemari penikmat musik karena tampilannya
yang sederhana namun mempermudah penonton dalam mendengarkan lagu sambil
membaca lirik. Namun, Youtube Starhits Music kurang memaksimalkan konten
video lirik pada periode November 2023 - Januari 2024 dan terjadi penurunan
engagement. Tujuan Tugas Akhir ini adalah untuk menjelaskan bagaimana cara
meningkatkan engagement Youtube Starhits Music melalui pemaksimalan konten
video lirik. Metode pengumpulan data yang digunakan pada penulisan Tugas
Akhir ini adalah observasi, studi pustaka, dan wawancara. Hasil dari proses
pembuatan konten video lirik mengahasilkan kenaikan engagement sebesar 8.9%
pada periode Februari - April 2024 yang sebelumnya hanya mendapat 5.7% pada
periode November 2023 - Januari 2024.
Kata Kunci : Video Lirik, Starhits, Starhits Music, Music, Youtube

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Zaenab S.S., M.Si. ; 2. Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB.
Uncontrolled Keywords: Video Lirik, Starhits, Starhits Musik, Music, Youtube, Lyric Video, Starhits, Starhits Music
Subjects: L Education > L Education (General)
M Music and Books on Music > M Music
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Mohammad Fahrurozi
Date Deposited: 29 Aug 2024 08:05
Last Modified: 29 Aug 2024 08:05
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10031

Actions (login required)

View Item
View Item