Maharani, Aulia (2024) PERANCANGAN DESAIN FLASH CARD MENGENAL WARNA DAN BENDA SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN DI PAUD NUSANTARA MEDAN. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.
file repository TA aulia maharani.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (1MB)
Abstract
ABSTRACT
Learning media is very important to be taught to children from an early age in this day and age, through a learning media such as Flash Cards so that children are able to recognize and improve children's memory from what they see and learn. Learning media in the form of Flash Cards is the initial media that can be used in learning to read and recognize things in the form of attractive picture cards and with creative themes. In the process of making this Flash Card through a literature study that includes pre-production, production, and post-production. In the pre-production stage which starts from visual analysis, design concepts from the selection of moodboards, typography, and colors, design strategies and sketches, and the production stage is the digitization of works, while post-production is the evaluation and finalization of works. These stages are important when designing Flash Cards to recognize colors and objects So this Flash Card learning media is able to develop the ability of early childhood in reading, recognizing colors and objects with an attractive design.
ABSTRAK
Media pembelajaran sangat penting untuk diajarkan kepada anak sejak usia dini di jaman sekarang ini, melalui suatu media pembelajaran seperti kartu Flash Card agar anak-anak mampu mengenali dan meningkatkan daya ingat anak dari apa yang mereka lihat dan pelajari. Media pembelajaran berupa Flash Card ini merupakan media awal yang dapat digunakan dalam pembelajaran membaca dan mengenali sesuatu hal berupa kartu bergambar yang menarik dan dengan tema yang kreatif. Dalam proses pembuatan Flash Card ini melalui studi pustaka yang mencakup kepada praproduksi, produksi, dan pascaproduksi. Pada tahapan praproduksi yang dimulai dari analisis visual, konsep perancangan dari pemilihan moodboard, tipografi, dan warna, strategi dan sketsa perancangan, dan tahapan produksi yaitu digitalisasi karya, sedangkan pasca produksi yaitu evaluasi dan finalisasi karya. Tahapan-tahapan tersebut penting saat perancangan Flash Card mengenal warna dan benda Jadi media pembelajaran Flash Card ini mampu mengembangkan kemampuan anak usia dini dalam membaca, mengenali warna dan benda dengan desain yang menarik.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | Murtopo, SE., M.Si, Drs. H. Salam Irianto Nadeak, M.Pd, |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Design, Flash Card, Color, Object, Learning Media Kata Kunci : Perancangan, Flash Card, Warna, Benda, Media Pembelajaran |
Subjects: | N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | AULIA MAHARANI |
Date Deposited: | 02 Sep 2024 07:56 |
Last Modified: | 02 Sep 2024 07:56 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10721 |