Siregar, Hary Ardiansyah (2024) PEMBUATAN VIDEO MOTION GRAPHIC SEBAGAI UPAYA PROMOSI PADA PT. MOONDAY INDONESIA. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF PSDKU MEDAN.
TUGAS AKHIR_HARY ARDIANSYAH SIREGAR__21511015_DESAIN GRAFIS.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (1MB)
Abstract
ABSTRACT
In the ever-evolving era of digital marketing, the use of motion graphics has become an
important element to convey messages in a dynamic and engaging way, very effectively
used as a form of digital promotion. This research outlines the steps of creating an
animated video using Adobe After Effects, starting from pre-production with
storyboarding, production with graphic design and animation, to post-production with
video rendering. Data collection was done through observation, literature study, and
interviews with PT Moonday Indonesia. The results show that motion graphics not only
increase visual appeal and audience engagement, but are also effective in increasing
brand awareness and encouraging action from potential customers. In addition, the
resulting animated elements can be implemented in a variety of company content, giving
PT Moonday Indonesia a powerful and versatile marketing tool. Motion graphic
promotional videos are an effective and efficient strategy to deliver a clear and
structured business message, and build an emotional connection with consumers
through an immersive visual experience.
Dalam era pemasaran digital yang terus berkembang, penggunaan motion graphic
telah menjadi elemen penting untuk menyampaikan pesan dengan cara yang
dinamis dan menarik, sangat efektif digunakan sebagai bentuk promosi digital.
Penelitian ini menguraikan langkah-langkah pembuatan video animasi
menggunakan Adobe After Effects, dimulai dari praproduksi dengan pembuatan
storyboard, produksi dengan desain grafis dan animasi, hingga pascaproduksi
dengan rendering video. Pengumpulan data dilakukan melalui observasi, studi
pustaka, dan wawancara dengan pihak PT. Moonday Indonesia. Hasil penelitian
menunjukkan bahwa motion graphic tidak hanya meningkatkan daya tarik visual
dan engagement audiens, tetapi juga efektif dalam meningkatkan brand awareness
dan mendorong tindakan dari calon pelanggan. Selain itu, elemen animasi yang
dihasilkan dapat diimplementasikan dalam berbagai konten perusahaan,
memberikan PT. Moonday Indonesia alat pemasaran yang kuat dan serbaguna.
Video promosi motion graphic merupakan strategi yang efektif dan efisien untuk
menyampaikan pesan bisnis yang jelas dan terstruktur, serta membangun hubungan
emosional dengan konsumen melalui pengalaman visual yang imersif.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1.Syafriandi, S.Pd, M.Sn 2. Dewantoro Lase, S.Kom, M.Kom |
Uncontrolled Keywords: | Promotional Video, Digital Marketing, Motion Graphic, Brand Awareness, Animation Video Promosi, Pemasaran Digital, Motion Graphic, Brand Awareness, Animasi |
Subjects: | N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Hary Ardiansyah Siregar |
Date Deposited: | 25 Oct 2024 03:24 |
Last Modified: | 25 Oct 2024 03:24 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10729 |