Syafrida, Raihan Ayu (2024) PERANCANGAN DESAIN FEED INSTAGRAM DAN META ADS SEBAGAI MEDIA PROMOSI PADA RESTO GRAND STABAT. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.
Preliminary_21511037.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (1MB)
Abstract
ABSTRAK
Promosi mempunyai peranan penting dalam jual beli, selain mengenalkan produk atau jasa kepada konsumen, dapat meningkatkan daya tarik atau minat pembeli kmelalui promosi tersebut, media promosi dapat dilakukan dengan menggunakan media sosial, salah satunya adalah aplikasi Instagram, yang memiliki upaya mempromosikan barang ataupun jasa. Namun UMKM Resto Grand Stabat tidak memiliki media promosi secara online, Oleh karena itu, tujuan dari penulisan ini akan difokuskan pada perancangan desain feed Instagram dan Meta Ads sebagai media promosi pada Resto Grand Stabat. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif. Proses dari perancangan ini dimulai dengan observasi lalu melakukan wawancara dengan pihak Resto Grand Stabat lalu membuat konsep awal layout, menentukan moodboard, lalu membuat storyboard untuk video, menentukan tipografi, dilanjutkan dengan mengambil foto dan video produk. Proses selanjutnya membuat coloring template lalu memasukkan foto dan melanjutkan color grading atau penentuan warna pada foto dan video, lalu menambahkan tipografi dan logo Resto Grand Stabat pada foto dan video, dan melakukan editing video, dan mengiklankan video reels pada Meta Ads. Untuk hasil akhir dari perancangan ini berupa postingan Instagram dan video reels yang diiklankan pada Meta Ads.
ABSTRACT
Promotion has an important role in buying and selling important in buying and selling, in addition to introducing products or services to consumers, can increase the attractiveness or interest of buyers through these promotions, promotional media can be done using social media, one of which is the Instagram application, which has efforts to promote goods or services. is the Instagram application, which has efforts to promote goods or services however, UMKM Resto Grand Stabat does not have online promotional media. Therefore, the purpose of this writing will be focused on designing. Instagram feed design and Meta Ads as a promotional medium for Resto Grand Stabat. Resto Grand Stabat. This research uses a qualitative method. The process of this design begins with observation and then conducting interviews with the Resto Grand Stabat then create the initial concept of layout, determine the moodboard, then make a storyboard for the video, determine the typography, followed by taking photos and videos. for video, determining typography, followed by taking photos and videos of the product. product. The next process is to create a coloring template then enter photos and continue color grading or determining colors in photos and videos, then adding typography and the Resto Grand Stabat logo to the photos and videos, and editing the video, advertising video reels on Meta Ads. For The final result of this design is in the form of Instagram posts and video reels advertised on Meta Ads.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Suhendra, S.T., M.Kom 2. Juwairiah, S.Pd, M.Si |
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Desain, Feed Instagram, Meta Ads Keywords: Design, Instagram Feed, Meta Ads |
Subjects: | N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Raihan Ayu Syafrida |
Date Deposited: | 04 Sep 2024 01:04 |
Last Modified: | 04 Sep 2024 01:04 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10748 |