Farhan Ramadhan, Riski (2024) PEMBUATAN VIDEO MOTION GRAPHIC SEBAGAI MEDIA PROMOSI PADA KEDAI KOPI RISALA KOPI MEDAN. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
Repositori TA.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (912kB)
Abstract
ABSTRACT
The use of motion graphic videos as promotional media has a very important role for the coffee shop sector, Risala Kopi Coffee Shop has a lack of exposure in social media management and a limited choice of promotional media ideas, promotional media that is less dynamic and unmemorable so that it cannot differentiate Risala Kopi Coffee Shop from its competitors. Therefore, the purpose of this writing will focus on making motion graphic videos as promotional media at Risala Kopi Coffee Shop and the results of the video. The final result of the motion graphic video will be in the form of a portrait with mp4 format, measuring 1080:1920 with an aspect ratio of 9:6. The motion graphic video will be uploaded to the Instagram and Tiktok social media of Risala Coffee Coffee Shop. The process of motion graphic videos begins with collecting briefs and concepts, followed by collecting and making animations, then ending with the results of the Kedai Kopi Risala Kopi motion graphic video. Thus, motion graphic videos are an effective strategy in conveying messages visually with the use of effective supporting software that can produce good promotional media to be uploaded on social media.
ABSTRAK
Penggunaan video motion graphic sebagai media promosi memiliki peranan yang sangat penting bagi sektor kedai kopi, Kedai Kopi Risala Kopi memiliki kekurangan eksposur dalam pengelolaan media sosial serta terbatasnya pilihan ide media promosi, media promosi yang kurang dinamis dan tidak berkesan sehingga tidak dapat membedakan Kedai Kopi Risala Kopi dengan pesaingnya. Oleh sebab itu, tujuan dari penulisan ini akan difokuskan pada pembuatan video motion graphic sebagai media promosi pada Kedai Kopi Risala Kopi serta hasil dari video. Untuk hasil akhir dari video motion graphic akan berbentuk potrait dengan format mp4, berukuran 1080:1920 dengan aspek rasio 9:6. Video motion graphic akan diunggah pada media sosial Instagram dan Tiktok Kedai Kopi Risala Kopi. Proses dari video motion graphic diawalin dengan pengumpulan brief dan konsep, dilanjutkan dengan pengumpulan dan pembuatan animasi, kemudian diakhiri dengan hasil video motion graphic Kedai Kopi Risala Kopi. Dengan demikian video motion graphic menjadi strategi yang efektif dalam menyampaikan pesan secara visual dengan penggunaan software pendukung yang efektif akan dapat menghasilkan media promosi yang baik untuk diunggah di media sosial.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Sofi Andriyanti, S.Pd., M.Sn. 2. Dewantoro Lase, S.Kom., M.Kom. |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: motion graphic, promotion, social media Kata Kunci: motion graphic, promosi, media sosial |
Subjects: | N Fine Arts > NX Arts in general |
Divisions: | Polimedia Medan > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Riski Farhan Ramadhan |
Date Deposited: | 04 Sep 2024 04:21 |
Last Modified: | 04 Sep 2024 04:21 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10760 |