Olivia Ramadhani, Qory (2024) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL DAN MEDIA PROMOSI "HW ROTI BAKAR". Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
TA2024_A_19_QORY OLIVIA RAMADHANI_Repository All.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.
Download (774kB)
Abstract
ABSTRACT
The work of this final project takes the theme of Visual Identity Design, with the main object being the UMKM (Micro, Small and Medium Enterprises) "HW Roti Bakar" located on Jl. H. Murtadho XII, Salemba Bluntas, Central Jakarta. HW Roti Bakar first appeared in August 2022. At that time the name was still HW Roti N Donut, and after a while, the owner of HW Roti N Donat changed the name to HW Roti Bakar. The design of visual identity and promotional media uses a mixture of qualitative and quantitative methods consisting of observation, interviews, literature studies, and also questionnaires. The aim and benefit of designing this visual identity is as an element in creating promotional media and also differentiating the character between the HW Roti Bakar brand and other competing brands. The existing visual identity design effectively functions as a promotional medium that not only strengthens the brand image, but also creates a consistent attraction in the eyes of consumers and potential consumers. The design of HW Roti Bakar's visual identity begins with designing a logo that is dynamic and easy to apply in various types of media, proceeds with design derivatives and graphic elements, that are integrated to create a graphic handbook.
Keyword :, Visual identity, Promotional media, Dynamic
ABSTRAK
Karya dari tugas akhir ini mengambil tema Perancangan Identitas Visual, dengan objek utamanya yaitu UMKM (Usaha Mikro, Kecil dan Menengah) “HW Roti Bakar” yang berlokasi di Jl. H. Murtadho XII, Salemba Bluntas, Jakarta Pusat. HW Roti Bakar pertama kali ada pada Bulan Agustus Tahun 2022. Saat itu namanya masih HW Roti N Donat, dan seiring berjalannya waktu pemilik HW Roti N Donat mengubah namanya menjadi HW Roti Bakar. Perancangan Identitas visual dan media promosi ini menggunakan metode campuran kualitatif dan kuantitatif yang terdiri dari observasi, wawancara, studi Pustaka, dan juga kuesioner. Tujuan dan manfaat dari perancangan Identitas visual ini adalah sebagai elemen dalam pembuatan media promosi dan juga pembeda karakter antara brand HW Roti Bakar dengan brand kompetitor lainnya. Rancangan identitas visual yang ada, efektif berfungsi sebagai media promosi yang tidak hanya memperkuat citra brand, tetapi juga menciptakan daya tarik yang konsisten di mata konsumen dan juga calon konsumen. Perancangan identitas visual HW Roti Bakar dimulai dengan perancangan logo yang dinamis, dan mudah diaplikasikan di berbagai jenis media, kemudian dilanjutkan dengan elemen grafis serta turunan desainnya yang kemudian akan disatukan dalam bentuk buku manual grafis.
Kata kunci : Identitas visual, Media promosi, Dinamis
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Andriyana, S.Pd., M.Pd 2. Adi Iryanto M.Sn |
Uncontrolled Keywords: | Identitas visual, Media promosi, Dinamis Visual identity, Promotional media, Dynamic |
Subjects: | L Education > L Education (General) N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration N Fine Arts > NE Print media |
Divisions: | Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis |
Depositing User: | Qory Olivia Ramadhani |
Date Deposited: | 25 Oct 2024 07:53 |
Last Modified: | 25 Oct 2024 07:53 |
URI: | http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/10958 |