Pembuatan Copywriting Dalam Meningkatkan Brand Awareness Digital Advertising Maxim Indonesia

Radhwaviani Salman Farizi, Hanny (2022) Pembuatan Copywriting Dalam Meningkatkan Brand Awareness Digital Advertising Maxim Indonesia. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
HANNY RADHAWAVIANI SALMAN FARIZI - PRELIMINARY TUGAS AKHIR.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution No Derivatives.

Download (507kB)

Abstract

In digital development, currently the internet is one thing that always coexists in people's
lives. With the development of the internet, more and more people are using digital media.
Social media is now a major target in various fields. The results of Hootsuite's Wearesocial
research released the number of Instagram users in Indonesia in 2022 as many as 99,15
million people. Now entrepreneurs or businesses use digital media, especially on social
media in disseminating product information or for marketing. INFOSMI is the largest
media company in Sukabumi, trusted by Maxim Indonesia to design and create creative
ideas for digital advertising. This Final Project aims to describe the making of copywriting
in increasing brand awareness of Maxim Indonesia's digital advertising. The author uses
data collection methods in the form of observation, online data search, literature study,
and interviews. As a result, the writer as a copywriter is fully involved in being responsible
for increasing brand awareness in Maxim Indonesia's digital advertising, starting from
creating advertising concepts, advertising scripts, making storyboards, understanding the
type of audience on the Sukabumi Today Instagram account, and making captions when
uploading Maxim Indonesia digital advertising.
Keywords: Instagram, Digital Advertising, Copywriter
Dalam perkembangan digital, saat ini internet merupakan salah satu hal yang selalu
berdampingan dalam kehidupan masyarakat. Dengan adanya perkembangan internet maka
semakin banyaknya masyarakat dalam menggunakan media digital. Sosial media kini
menjadi sasaran utama dalam berbagai bidang. Hasil riset Wearesosial Hootsuite merilis
jumlah pengguna Instagram di Indonesia pada tahun 2022 sebanyak 99,15 juta jiwa. Kini
para pengusaha atau bisnis banyak menggunakan media digital khususnya pada media
sosial dalam menyebarkan informasi produknya ataupun untuk melakukan pemasaran.
INFOSMI adalah sebuah perusahaan media terbesar di Sukabumi yang dipercaya oleh
Maxim Indonesia untuk merancang dan membuat suatu ide kreatif pada digital advertising.
Penulisan Tugas Akhir ini bertujuan untuk mendeskripsikan pembuatan copywriting dalam
meningkatkan brand awareness digital advertising Maxim Indonesia. Penulis
menggunakan metode pengmpulan data berupa observasi, penelusuran data online, studi
pustaka, dan wawancara. Hasilnya penulis sebagai copywriting terlibat penuh dalam
bertanggung jawab untuk meningkatkan brand awareness pada digital advertising Maxim
Indonesia, mulai dari membuat konsep iklan, naskah iklan, membuat storyboard,
memahami tipe audiens pada akun Instagram Sukabumi Today, dan membuat caption pada
saat mengunggah digital advertising Maxim Indonesia.
Kata Kunci: Instagram, Digital Advertising, Copywriter

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Drs. Sudrajat, MM 2. Jefri Rahmadian, S.Kom, M.Kom
Uncontrolled Keywords: Instagram, Digital Advertising, Copywriter
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Hanny Radhwaviani Salman Farizi
Date Deposited: 15 Sep 2022 01:32
Last Modified: 15 Sep 2022 01:32
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1517

Actions (login required)

View Item
View Item