PERANCANGAN DESAIN WEBSITE KAFE BILIK KUCING SEBAGAI MEDIA PROMOSI DAN INFORMASI

Probonintyas, Ajeng (2023) PERANCANGAN DESAIN WEBSITE KAFE BILIK KUCING SEBAGAI MEDIA PROMOSI DAN INFORMASI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
PERANCANGAN DESAIN WEBSITE KAFE BILIK KUCING SEBAGAI MEDIA PROMOSI DAN INFORMASI.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (603kB)

Abstract

¬¬¬ABSTRAK
Today's Internet technology is very fast, especially in disseminating information in a wide range efficiently and easily accessible at any time. Thus, it is very favorable for marketing activities. In the concept called Digital Marketing, this concept is an activity of promoting a product or a brand using the Internet. In terms of customer benefits, the interaction between the customer and the brand becomes very good, the brand becomes easier to remember, so that it can highlight the brand, expand the scope of the target market, and bring a professional value to the brand. An example of the most comprehensive and accessible digital marketing concept is a website. The functionalities of the website are very complete, which makes it easy for the customers to access information, that is why the authors offer the website as a promotion and information medium for the customers, in order to maximize their promotional activities.

Keyword: Marketing, Promotion, Information, Website

Teknologi internet saat ini sangatlah pesat, terutama dalam menyebarkan informasi dalam jangakauan yang luas secara efisien dan mudah diakses kapan saja. Sehingga, sangat mendukung kegiatan pemasaran. Dalam konsepnya disebut Digital Marketing, konsep ini merupakan kegiatan mempromosikan suatu produk atau brand dengan bantuan internet. Dari segi manfaatnya ke pelanggan adalah interaksi antar pelanggan dan brand menjadi sangat baik, brand menjadi lebih mudah diingat, sehingga dapat menonjolkan brand, dapat memperluas jangkauan target pasar, dan memberikan nilai profesional pada brand. Salah satu contoh dari konsep digital marketing yang paling lengkap dan mudah di akses adalah website. Fitur dari website yang sangat lengkap, sehingga memudahkan pelanggan dalam memperoleh informasi.Oleh karena itu, penulis menyarankan website sebagai salah satu media promosi dan informasi kepada klien, demi memaksimalkan kegiatan promosinya.

Kata Kunci: Pemasaran, Promosi, Informasi, Website

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Yusuf Nurrachman, ST., M.MSI. 2. Imanuel Ronald David Mongkau, S.E., M.M
Uncontrolled Keywords: Pemasaran, Promosi, Informasi, Website
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce
L Education > L Education (General)
N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
T Technology > T Technology (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Ajeng Probonintyas
Date Deposited: 14 Aug 2023 06:56
Last Modified: 14 Aug 2023 06:56
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/4872

Actions (login required)

View Item
View Item